Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

On Tue, 31 Dec 2002, Gitte Wange wrote:

> Efter min overbevisning: Ja!

Men...

> [...]
> hun skal lave; dels hvad for er et arbejde det er medlemmerne synes hun
> skal lave.
> Det er fint nok hvis Anne vil rejse rundt i EU og arbejde sammen med andre
> LUG'er om it-politiske ting. Det er også fint nok hvis andre vil gøre
> det. Jeg har intet problem i at Anne udfører det arbejde hun nu mener hun
> er valgt til at udføre. Men som jeg ser det er hun først og fremmest
> valgt til at sidde i en bestyrelse sammen med 5 andre. Og derefter når
> dette arbejde er gjort, kan hun udføre det it-politiske. Ellers var der
> vel ingen grund til at sidde i bestyrelsen ?

For personer som mig, der har stemt på Anne (antager jeg, Niels Elgaard
fik fuldmagt fra mig) har vi vel primært gjort det fordi
"bestyrelsen tegner sslug" & "bestyrelsen ikke har været gode nok til at
melde ud på itpolitik". Ved at få Anne "ind" ønsker jeg, som medlem i
sslug, at sslug skal have større synlighed på it politiske "baner".

Det er derimod mig inderligt ligegyldigt om Anne sidder og diskuterer
hyggemøder med jer andre, eller hvad I får tiden i bestyrelsen til at gå
med, når I ikke diskuterer personfnidder og kommunikationsproblemer.

På årsmødet blev der vedtaget en "resolution" om it politik. Jeg finder
det skuffende at du kan snakke om "arbejde hun er valgt til", derefter
"itpolitik".

Hvis sslugs bestyrelse har en ide om at alle i bestyrelsen skal være enige
i og med i alt, som Peter Makholm vist har lagt op til nogen gange (der er
ihvertfald ikke nogen der skal udtale sig på vegne af ham) er det
fuldkommen håbløst og I må se at komme videre. Det fungerer måske i en
kaffeklub, men ikke i en forening der vil andet end at diskutere om .deb
eller .rpm pakker er bedst, eller om det skal være vi/emacs, pine/mutt.
Det sidste er Peter Makholm fremragende til, så lad ham om det, it
politik er Anne, som jeg oplever det, god til, lad hende om det.

Mads

You may not use the Software in connection with any site that disparages
Microsoft, MSN, MSNBC, Expedia, or their products or services, infringe any
intellectual property or other rights of these parties, violate any state,
federal or international law, or promote racism, hatred or pornography.
                                     - Part of MS Frontpage 2002 EULA