Re: [FORENING] ^A^B^A^B^A^A^B^A^B^A^B^A^B^A08

On Tue, 31 Dec 2002, Peter Toft wrote:

> Jeg er helt sikker på at mange lige nu frygter at den
> succes SSLUG har haft på den IT-politiske scene nu skal
> stoppes - det tror jeg ikke en meter på at den kan.

Det virker ellers som om der er blevet gjort nogen forsøg....

> latin". Denne kamp skal ikke stoppes, men jeg tror der
> kan komme mere benzin på det bål udenfor SSLUG (flere
> folk ind). Oles Tanges tanker om at SSLUG skal skubbe
> aktivt i den retning lyder IMHO sunde.

Sikkert - men indtil det er et faktum er det fuldkomment tåbeligt at sslug
ikke har nogen flere holdninger til de forskellige ting der er på
dagsordenen. Ja, det er kedeligt. Gu fanden er det det. Men som du ved om
softwarepatenter, så er det sgu vigtigere end om man kører apache 1.3
eller 2.0.

> Jeg tror at mængden af arbejde - bare læse alle de 3000
> mails på bestyrelsesliste i år har været for meget at
> overskue. Dermed falder vi tilbage på en af Hannes og
> mine kæpheste - hvordan samarbejder vi? Hvad forventer
> vi af hinanden? Diskussionen har været kørt løbende.

I må lære at uddelegere, hvis I ikke kan læse 3000 emails. Set udefra
virker det som om at I tænker i betonstrukturer og ikke _rigtigt_ tør
stole på hinanden.

Iøvrigt fik jeg fra medio oktober til medio december 3000 emails om emner
i relation til digitalforbruger (mange af dem fra Erik Lange, stik den!) -
og jeg laver andet....

Du ved at du ikke skalerer. Set herfra ser det ud som om I tror at en
bestyrelse med x medlemmer, hvor alle skal vide alt og stå inde for alt og
være enige om alt, skalerer bedre. Det er vist temmeligt naivt. Flemmning
Bjerke har vist skrevet noget om det tidligere.

Mads

Almost all of the serious virus outbreaks of the last two years can be
traced to vulnerabilities in Microsoft products.
     - BBC quoting american post September 11th research