Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

On Tue, 31 Dec 2002 02:12:57 +0100, Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Men...

Men hvad ?

> For personer som mig, der har stemt på Anne (antager jeg, Niels Elgaard
> fik fuldmagt fra mig) har vi vel primært gjort det fordi "bestyrelsen
> tegner sslug" & "bestyrelsen ikke har været gode nok til at melde ud
> på itpolitik". Ved at få Anne "ind" ønsker jeg, som medlem i sslug,
> at sslug skal have større synlighed på it politiske "baner".

Så har du måske stemt rigtigt.

> Det er derimod mig inderligt ligegyldigt om Anne sidder og diskuterer
> hyggemøder med jer andre, eller hvad I får tiden i bestyrelsen til at
> gå med, når I ikke diskuterer personfnidder og
> kommunikationsproblemer.

Men ovennævnte diskussioner er _osse_ en del af bestyrelses arbejdet -
eller hvad ?

> På årsmødet blev der vedtaget en "resolution" om it politik. Jeg
> finder det skuffende at du kan snakke om "arbejde hun er valgt til",
> derefter "itpolitik".

Den her sætning forstår jeg ikke Mads. Jeg skriver:
"Jeg har intet problem i at Anne udfører det arbejde hun nu mener hun er
valgt til at udføre."

Hvad er det skuffende i det?

> Hvis sslugs bestyrelse har en ide om at alle i bestyrelsen skal være
> enige i og med i alt,

Hvad vil du sige til som medlem af SSLUG at blive stillet til regnskab for
de udtalelser "din" forening kommer med?
Okay - den kan afvises med at der er 6000 medlemmer og ligeså mange
meninger ... men det kan man altså ikke sige i en bestyrelse.
Det er fint at vi alle har forskellige holdninger - men vi opnår altså
ikke det bedste resultat ved hver især at sætte sig i vores hjørne og være
sure !
Jeg synes ikke det vigtigste er at opnå 100% enighed - det vigtigste er at
opnå accept af de udmeldelser der kommer. Så alle bestyrelsesmedlemmerne
kan stå inde for det på et eller andet niveau.

> som Peter Makholm vist har lagt op til nogen gange
> (der er ihvertfald ikke nogen der skal udtale sig på vegne af ham) er
> det fuldkommen håbløst og I må se at komme videre. Det fungerer
> måske i en kaffeklub, men ikke i en forening der vil andet end at
> diskutere om .deb eller .rpm pakker er bedst, eller om det skal være
> vi/emacs, pine/mutt. Det sidste er Peter Makholm fremragende til, så
> lad ham om det, it politik er Anne, som jeg oplever det, god til, lad
> hende om det.

Jeg er efterhånden begyndt at opfatte at Mads og Peter nok ikke er dem der
går mest i byen sammen ;-)
Fair nok - I er ikke gode venner. Fred være med det.
Men gider I ikke godt (alle jer der nu ikke kan døje hinanden) at holde
det udenfor ellers saglige debatter? Jeg er træt af mudderkastning !!!!
Anne er IMO god til it politik .. det er det indtryk jeg har so far. Men
der er forskel på it politik og forenings politik.
Og Anne behøver ikke sidde i bestyrelsen for at udøve itpolitik.

Hilsen Gitte