Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

On Tue, 31 Dec 2002 02:12:57 +0100 (CET)
Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> wrote:

> On Tue, 31 Dec 2002, Gitte Wange wrote:
>
> For personer som mig, der har stemt på Anne (antager jeg, Niels
> Elgaard fik fuldmagt fra mig) har vi vel primært gjort det fordi
> "bestyrelsen tegner sslug" & "bestyrelsen ikke har været gode nok til
> at melde ud på itpolitik". Ved at få Anne "ind" ønsker jeg, som medlem
> i sslug, at sslug skal have større synlighed på it politiske "baner".

Hvis jag blev overbevist om at konsekvensen av at "få Anne"ind""
er at "sslug skal have større synlighed på it politiske "baner"" skulle
jag og stemme på Anne.

Men hvis konsekvensen er en ikke fungerende bestyrelse og "synlighed på
it politiske "baner"" som ikke er forankret i sslug skulle jag
låta bli.

> Det er derimod mig inderligt ligegyldigt om Anne sidder og diskuterer
> hyggemøder med jer andre, eller hvad I får tiden i bestyrelsen til at
> gå med, når I ikke diskuterer personfnidder og
> kommunikationsproblemer.

Du vil vist ikke se at der er flere andre än Anne som lavet noget? Meden
konflikten var som värst i bestyrelsen lavede Gitte Wange L19. Se og min
lille liste.

> På årsmødet blev der vedtaget en "resolution" om it politik.

Den er god.

?

> Hvis sslugs bestyrelse har en ide om at alle i bestyrelsen skal være
> enige i og med i alt, som Peter Makholm vist har lagt op til nogen
> gange (der er ihvertfald ikke nogen der skal udtale sig på vegne af
> ham) er det fuldkommen håbløst og I må se at komme videre.

Måske har bestyrelsen ikke haft energien at handhave tavshed på et
formellt korrekt sätt genom at sætte "punktet til afstemning" (flemmings
forslag), men jag tror at det er en god ting at vi ikke prioriterede
det. Vi ville jo komme videre.

En bestyrelse kan naturligtvis lave mindretalsudmeldninger hvis den ikke
er enig, så den her påstand om at en bestyrelse skal vare enige i alt
er forkert.

> Det
> fungerer måske i en kaffeklub, men ikke i en forening der vil andet
> end at diskutere om .deb eller .rpm pakker er bedst, eller om det skal
> være vi/emacs, pine/mutt. Det sidste er Peter Makholm fremragende til,
> så lad ham om det, it politik er Anne, som jeg oplever det, god til,
> lad hende om det.

Merer du at det er Anne som laver it-politik og vi andre kaffe og
fnidder?

Det tror jag ikke er riktigt.

//Erik

ps
Det nemme med linux er ikke at linus torvalds er kernemanden, men at vi
kan lere hvad linux er. Jag skulle vilja påstå at et flamewar om freenet
lerer 10 eller fler medlemmer mere om demokrati än hvad de lert om
demokrati i skolen. Hvis du vil at sslug skal have större synlighed i
det politiske skal du se til at der er den slags diskussioner på
listorna. Det er kommunikationen som skaber vores hveden og
vores forening, og vores tillid til hinanden.