Re: [FORENING] ^A^B^A^B^A^A^B^A^B^A^B^A^B^A08

Mads Bondo Dydensborg wrote:
On Tue, 31 Dec 2002, Peter Toft wrote:

Jeg er helt sikker på at mange lige nu frygter at den
succes SSLUG har haft på den IT-politiske scene nu skal
stoppes - det tror jeg ikke en meter på at den kan.

Det virker ellers som om der er blevet gjort nogen forsøg....

latin". Denne kamp skal ikke stoppes, men jeg tror der
kan komme mere benzin på det bål udenfor SSLUG (flere
folk ind). Oles Tanges tanker om at SSLUG skal skubbe
aktivt i den retning lyder IMHO sunde.

Sikkert - men indtil det er et faktum er det fuldkomment tåbeligt at sslug ikke har nogen flere holdninger til de forskellige ting der er på dagsordenen. Ja, det er kedeligt. Gu fanden er det det. Men som du ved om softwarepatenter, så er det sgu vigtigere end om man kører apache 1.3 eller 2.0.

Jeg synes ellers både softwarepatenter og apache er vigtige, men jeg er sikkert også mærkelig.

Jeg tror at mængden af arbejde - bare læse alle de 3000
mails på bestyrelsesliste i år har været for meget at
overskue. Dermed falder vi tilbage på en af Hannes og
mine kæpheste - hvordan samarbejder vi? Hvad forventer
vi af hinanden? Diskussionen har været kørt løbende.

I må lære at uddelegere, hvis I ikke kan læse 3000 emails. Set udefra virker det som om at I tænker i betonstrukturer og ikke _rigtigt_ tør stole på hinanden.

Iøvrigt fik jeg fra medio oktober til medio december 3000 emails om emner i relation til digitalforbruger (mange af dem fra Erik Lange, stik den!) - og jeg laver andet....

Som en eller anden skrev på sslug.itpolitik en gang i efteråret. Erik Lange skriver så meget at han ligne en koncensus i sig selv :)

Du ved at du ikke skalerer. Set herfra ser det ud som om I tror at en
bestyrelse med x medlemmer, hvor alle skal vide alt og stå inde for alt og
være enige om alt, skalerer bedre. Det er vist temmeligt naivt. Flemmning
Bjerke har vist skrevet noget om det tidligere.

Det er intet der skalerer når tingende virker som jeg beskrev her, og som Erik L. åbenbart er mere eller mindre enig i:

Kan du ikke kommentere det?
Er det en fornuftig måde at forvalte sit mandat på?
Er det på den måde SSLUG skal være mere synlig?
Synes du det er godt at Erik L. ikke er medlem af SSLUG længere?
Synes du bestyrelsen handlede korrekt i Infosoc-sagen?
Synes du det er godt når *din* stemme på generalforsamlingen er med til at gøre bestyrelsen fuldstændig ukampdygtig?

/kristian

PS: Og kan du så ikke lade sine antipatier for Peter Makholm komme til udtryk andetsteds? Det er faktisk temmelig træls og i den grad ikke-givende at læse. PLEASE???

--
Feeling unknown - And you're all alone
Flesh and bone - By the telephone