Re: [FORENING] Et indkast fra sidelinien...

On Tue, 31 Dec 2002, Gitte Wange wrote:

> Så har du måske stemt rigtigt.

OK, forstod du så pointen med _hvorfor_ jeg mente at det var nødvendigt at
have en person som Anne i bestyrelsen? Det virker ikke som om, når jeg
læser resten.

> Men ovennævnte diskussioner er _osse_ en del af bestyrelses arbejdet -
> eller hvad ?

Derfor behøver alle ikke at deltage i dem.

> Den her sætning forstår jeg ikke Mads. Jeg skriver:
> "Jeg har intet problem i at Anne udfører det arbejde hun nu mener hun er
> valgt til at udføre."
>
> Hvad er det skuffende i det?

Gå op og læs det jeg citerede dig for igen.

> Hvad vil du sige til som medlem af SSLUG at blive stillet til regnskab for
> de udtalelser "din" forening kommer med?

Det har jeg intet problem med. Det har jeg skam oplevet så tit.

> Okay - den kan afvises med at der er 6000 medlemmer og ligeså mange
> meninger ... men det kan man altså ikke sige i en bestyrelse.

Selvfølgelig kan man det! Der kan i høj grad være forskel på hvad sslugs
officielle holdning er (som man må formode repræsenterer et flertal af
bestyrelsens medlemmers holdning) og hvad det enkelte bestyrelsesmedlem
mener. Det er der i alle sammenhænge.

Tror du alle i f.eks. Venstres folketingsgruppe er enig i alt hvad
gruppen melder ud? Så er du lidt naiv. Sådan virker bestyrelser altså.

> Det er fint at vi alle har forskellige holdninger - men vi opnår altså
> ikke det bedste resultat ved hver især at sætte sig i vores hjørne og være
> sure !

Eller at lave en officiel udmelding om at man ikke kan deltage hvis en
bestemt navngivet person stadig er med og kræve omvalg.

> Jeg synes ikke det vigtigste er at opnå 100% enighed - det vigtigste er at
> opnå accept af de udmeldelser der kommer. Så alle bestyrelsesmedlemmerne
> kan stå inde for det på et eller andet niveau.

Sådan kan virkeligheden bare ikke fungere. Det er fint at tro at den kan
virke sådan, men det lugter for meget af hønsestrik og tånulring. På den
måde spilder I bare for meget tid med at blive enige om detaljer, i stedet
for at komme i den retning vi alle sammen vil.

> Jeg er efterhånden begyndt at opfatte at Mads og Peter nok ikke er dem der
> går mest i byen sammen ;-)

Okay.... det trænger igennem... :-)

> Fair nok - I er ikke gode venner. Fred være med det.
> Men gider I ikke godt (alle jer der nu ikke kan døje hinanden) at holde
> det udenfor ellers saglige debatter? Jeg er træt af mudderkastning !!!!

Altså, vi får meget meget lidt at vide om hvad det egentlig er for nogen
metode/proces problemer I har - jeg bliver nødt til at gribe fat i de få
eksempler jeg har hørt om, og der ved jeg, fra Peters egne skriverier, at
han har det meget dårligt med at sslug skulle have en holdning der ikke
ligger 100% op af hans.

> Anne er IMO god til it politik .. det er det indtryk jeg har so far. Men
> der er forskel på it politik og forenings politik.
> Og Anne behøver ikke sidde i bestyrelsen for at udøve itpolitik.

Når du har skrevet den her sidste sætning, så kan du bare ikke have
forstået hvorfor jeg og så mange andre har stemt på Anne.

Suk.

Mads

Even the animated paperclip that acts as a helper in some Microsoft software
can be compromised and turned against the computer it is being used on.
     - BBC quoting american post September 11th research