Re: [FORENING] frustration og hj

On Tue, Dec 31, 2002 at 01:50:46PM +0100, Erik Josefsson wrote:
> Hej igen.
>
> Det er en sag som bekymrer meg meget. Jag har en fölele af at mange
> medlemmer af sslug har udvicklet en politisk identitet som er besläktet
> med deres personlige identitet.
>
> Jag er ikke en äkta nörd, jag er en nörd-wannabee. En n00b. Jag kommer
> aldrig at bli en äkta nörd for di jag orker ikke RTFM.

Sådan havde jeg det også en gang. Det ændrer sig.

> Hvis jag var en äkta nörd skulle jag få igang min skrivare, mit
> keyboard, se på tv og bränne CD-plader på ca 20 sekunder. Sen skulle jag
> programmere en ordbog, lave hjemmesider og og og...

nej da, men lad mig sige det således: "du er ikke en nørd for en anden
og større nørd har annerkendt dig som en"

> Altså, en äkte nörd har kontol over sit personlige universum. Og har han
> det ikke så skaffer han sig (btw: finns det windowsnörder?).

ja

> Bruce Perence snakkede lidt om det, typ: "Handen på hjertet, er vi ikke
> alle nörder her for at vi har en eller anden problem med att kommunicere
> med mennesker?" Altså noget sådant. Alle skrattede godt. Han sa og noget
> om sex ;-)
>
> Ja, det var sjov og hyggeligt, men den mörke bagside... hvad er den?
>
> "Total world domination" er ett nörd-joke er det ikke?

Nej nej, det er skam ramme alvor ;-D

> Her vil jag underbygge min psykoanalyse med exempler fra debatter på
> it-politik, som har haft en undertone av "jag er ikke en del i
> samfundet, så jag behöver ikke betale priset for det": Erik Langes lange
> debat med JonB der ErikL identifierede en holdning som har den
> juridiske termen "självtäkt", og debatten om freenet der jag fortolker

jeg har senere skiftet mening og er glad for Erik. Det tog bare
noget tid at forstå hvad han mente og hvor han ville hen, og han
skrev _MEGET_

JonB