Re: [FORENING] Upartisk ordstyrer på kommende foreningsmøde

In message <sslug@sslug>, Claus =?ISO-8859-1?Q?S=F8rensen?= write
s:
>Jeg vil gerne stille op som kandidat til ordstyrer til det kommende
>foreningsmøde.
>
>Jeg har fulgt diskussionen her på listen og kan se, at en anden kandidat til
>ordstyrer har givet ret partiske udsagn.

Du må undskylde at det tog lidt tid før jeg svarede på din email, men jeg
skulle lige have tid til at grine af først :-)

Har du eventuelt tid til ved lejlighed fortælle mig hvis parti jeg er på ?

Den eneste parts interesse jeg har i det her, er at undgå at se SSLUG
disintegrere eller synker ned i interne slagsmål i bedste DKUUG stil.

For alle praktiske formål rager det mig en pap-and hvem der sidder i
SSLUGS bestyrelse, sålænge de gør det godt.  Om de vil konvertere SSLUG
til et politisk parti eller forbyde al politisk tale interesserer mig
egentlig ikke.

Men det interesserer mig meget at SSLUG fortsat existerer som levende
og handlekraftigt forum som man kan pege folk over til når de er rede
til at få fingrene ud af M$'s musefælde.

Og hvis jeg ikke har været istand til i mine emails at kommunikere
at jeg synes begge fløje i sagen har nogle problemer de bør arbejde
på, så beklager jeg meget.

Min anbefaling til den kommende generalforsamling, hvadenten jeg
er ordstyrer eller ej, vil være den samme:  Enten skal I vælge at
lade hele den nyvalgte bestyrelse sidde (og evt. give dem en
skideballe for alt der her larm), ellers skal I vælge en ny bestyrelse
uden at give nogen af de fire(?) i striden involverede personer
sæde deri.

Om hvem man vælger til dirigent til sine generalforsamlinger sagde
en gammel garvet brugsuddeler engang til mig:  "Man skal vælge en
der ville undlade at stemme, som ikke ville være kommet hvis han
ikke blev inviteret som dirigent og som skal tidligt op og malke
dagen efter."

Bortset fra malkekvæget mener jeg mig kvalificeret på alle punkter
og mit tilbud står naturligvis stadig ved magt.

Poul-Henning

PS:  det bedste der kunne ske var naturligvis at den nye bestyrelse
tog sig sammen, kom i arbejdstøjet og aflyste den indkaldte
generalforsamling og det ser det da heldigvis ud til at der er nogen
af dem der er ved at fatte.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
sslug@sslug         | TCP/IP since RFC 956