Re: [FORENING] VIKTIGT: Möte den 22/2

On Sat, 8 Feb 2003 15:23:08 +0100
Frank Damgaard <sslug@sslug> wrote:

> ok, i det mindste kræves 2/3 flertal.
> Ellers kan man risikere at et mindre flertal på denne måde bagefter
> kan fjerne mindretallet i bestyrelsen.

Det holder ikke efter min overbevisning. Mindretallet i en forening er alligevel altid underkastet
flertallet vilje, med det antal medlemmer der skal til at for at inkalde til et medlemsmøde,  er det
alligevel nemt at få ændret vedtægterene, hvis man har et flertal bag sig.

Jeg mener at det er uholdbart at have en forening hvor flertallet har
mistillid til et eller flere medlemmer af bestyrelsen.

Det man skal tænke på er at en bestyrelse ikke er at sammenligne
med et repræsentivt organ som f.eks folketinget det kan langt bedre
sammelignes med en regering.

I stedet for kvalificeret flertal er det langt
bedre at kræve mistillidsdagsordener fremsat varslet
så folk har mulighed for at møde fem eller brevstemme.

--
Poul-Erik Andreasen