Re: [FORENING] VIKTIGT: Möte den 22/2

On Sat, Feb 08, 2003 at 15:42:56 +0100, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Det holder ikke efter min overbevisning. Mindretallet i en forening er alligevel altid underkastet
> flertallet vilje, med det antal medlemmer der skal til at for at inkalde til et medlemsmøde,  er det
> alligevel nemt at få ændret vedtægterene, hvis man har et flertal bag sig.

Så vi kan lige så godt ændre vedtægterne til at bestyrelse vælges
enkeltvis ved almindeligt flertal ?

> Jeg mener at det er uholdbart at have en forening hvor flertallet har
> mistillid til et eller flere medlemmer af bestyrelsen.

Men hvis et tilpas stor mindretal (f.eks. mindst 1/3) ikke er enige
i synspunktet?

> Det man skal tænke på er at en bestyrelse ikke er at sammenligne
> med et repræsentivt organ som f.eks folketinget det kan langt bedre
> sammelignes med en regering.
>
> I stedet for kvalificeret flertal er det langt
> bedre at kræve mistillidsdagsordener fremsat varslet
> så folk har mulighed for at møde fem eller brevstemme.

Det har hele tiden været muligt. Det uheldige er hvis man
tager begivenhederne på forskud og ved samme møde vil
lave valget.

--
mvh Frank Damgaard  |