Re: [FORENING] VIKTIGT: Möte den 22/2

I indlæg:sslug@sslug
skrevMartin Wahlén :/n
> Misstroende kan även väckas mot grupp av förtroendevalda. Detta
>         behandlas som om misstroendet riktats mot var och en av
>         personerna individuellt. Dock genomförs enbart en votering.
>         Resultatet därav gäller för samtliga.

Det virker overflødigt, unødvendigt og i modsætning til de regler, der
vil beskytte mindretallets muligheder for at blive repræsenteret.

Hvis man kan udtrykke mistillid til et enkelt medlem kan man naturligvis
også på samme møde udtrykke mistillid til flere, men en samlet
afstemning om "gruppen" af medlemmer virker ikke rimelig.

Jeg kan godt forestille mig en situation, hvor en gruppe indstilles til
en mistillidsafstemning, men hvor forsamlingen kun mener at et enkelt af
gruppens medlemmer har handlet så galt, så vedkommende ikke længere bør
sidde i bestyrelsen.
Mistillid eller manglende tillid er en personlig sag, kollektiv
afstraffelse er ikke en acceptabel fremgangsmåde.