Re: [FORENING] VIKTIGT: Möte den 22/2

On Sat, 8 Feb 2003 19:49:14 +0100
Frank Damgaard <sslug@sslug> wrote:

> Så må afsnittet om "hvem tegner foreningen" laves tydeligere.
> Normalt tegnes en forening af formanden og/eller et flertal af bestyrelsen.

Det hjælper da ikke noget, hvis mindretallet ikke retter sig efter det

> Det burde ikke være et problem, det er flertallet i bestyrelsen der
> bestemmer.

Ja, men de kan jo ikke kneble de mindretalskandidater der ikke  følger
det  som vedtages. Og de kan heller ikke simides ud da det er et "stort" mindretal.

> Og hvis flertallet er ligeglad med mindretallet ?

Det er flertallet ikke, flertallet har ingen interesse  i at være ligeglad med
mindretallet, tværdigmod så vil det være i flertallets interesse at imødekomme
mindretallet i så langt som de overhovedet kan lade sig gøre. Den eneste situation
hvor et flertal kan være interessret i at tryne et mindretal er hvis flertallet ønsker
en splittelse i en forening.

--
Poul-Erik Andreasen