Re: [FORENING] Re: [ANNOUNCE] Föreningsmöte 9/3 på Symbion

Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> wrote in

> On Sat, 22 Feb 2003 22:31:01 +0100 (MET)
> Martin Wahlén <sslug@sslug> wrote:
>
> Jeg vil geren stille et ændringsforslag til Maertin Wahlens
> ændringsforslag

Jeg sekunderer Poul-Eriks forslag som det er men vil dog foreslå en
præcisering.

>          4.8 Misstroende
> d av
> ötet.

Beslut om misstroende fattas med simpel majoritet av deltagande
medlemmar. Person som misstroendet riktas mot äger rätt att
deltaga i beslutet.

> ättas

Begrundelse - ingen burde kunne være i besiddelse af en tillidspost med
et flertal imod sig. Det mener jeg må gå forud for mindretalsbeskyttelse.

Derudover mener jeg ikke det er demokratisk at nægte et medlem af sslug
at stemme til en generalforsamling.

Generalforsamlingen er foreningen øverste organ - og her er alle lige.
Det er klart at det nok kun er et fåtal af tilfælde hvor en stemme
betyder noget - men vi må gøre os klart at der ikke er erklæret mistillid
til vedkommende før afstemningen er foretaget.

Søren Kongstad