Re: [FORENING] Fuldmagt til på Søndag / Indkomne forslag

On Mon, 2003-03-03 at 14:41, Søren Kongstad wrote:
> Hej
>
> Jeg skal desværre til familiefødselsdag på søndag, og kan ikke komme til
> generalforsamlingen.
>
> Er der en der vil tage imod en fuldmagt fra mig?

Det er der helt sikkert.

Du må kontakte en person, du har tillid til, som du så giver en
skriftlig og personlig underskrevet fuldmagt med til mødet.- (Vi taler
blækunderskrift her) da den digitale signatur ikke er færdigudviklet
endnu.

Den befuldmægtigede kan så enten få specielle instruktioner af dig i et
særskildt dokument for eksempel instruktioner pr. mail, om hvad du
ønsker at der skal stemmes på de forskellige punkter eller du kan give
en generel fuldmagt.

Til syvende og sidst bygger systemet på at du har tillid til at den
person som du har givet fuldmagt til også varetager dine interesser på
bedste måde under afstemninger på mødet.Så det er smart at finde en
person hvis holdninger ligger tæt op af ens egne holdninger.

Der er ikke særlig mange formkrav til en gyldig fuldmagt.

Men jeg kan da komme i tanke om følgende liste:

* Dato og "anledning" for mødet hvor fuldmagten skal bruges.

* Navnet på den person du giver fuldmagt.

* Din e-mail adr.
Begge personer skal være medlemmer af SSLUG og valgudvalget i SSLUG skal
også have den e-mail adr. som du har anvendt da du tilmeldte dig i SSLUG
for at kunne kontrollere at både du og den person du har givet
fuldmagten til er medlemmer af SSLUG. Den anden person oplyser mundtligt
sin e-mail adr. for at få udleveret sin egen stemmeseddel. Når din
fuldmagt er godkendt af valggruppen så får fuldmagtshaver også udleveret
en stemmeseddel for dig.

* Personlig underskrift

> Hvordan skal en sådan egentlig udformes. Angiver man på fuldmagten hvilke
> beslutninger man vil støtte, eller giver fuldmagten blot et fuldt mandat
> til personen med fuldmagten?

Den kunne for eksempel se sådan ud:

FULDMAGT

Undertegnede (dit fulde navn og e-mail adr.)som er medlem af SSLUG giver
hermed (fulde navn på den person som har fuldmagten med fra dig)
fuldmagt til at varetage mine interesser på SSLUG´s medlemsmøde den 9.
marts 2003.

Med venlig hilsen

(Dit fulde navn med blokbogstaver samt e- mail adr.og med personlig
underskrift under).

> I den forbindelse ville det også være rart hvis bestyrelsen evt kunne
> offentliggøre de forslag de har modtaget til behandling på mødet, så jeg
> (og andre) kunne forholde mig til dem på forhånd.

Det regner jeg med at valggruppen vil gøre.

Jeg håber at jeg er enig med valggruppen i mit forslag til udformning af
en gyldig fuldmagt.

Venlig hilsen

Anne