Re: [FORENING] Föreningsmötet

On Tue, 4 Mar 2003 09:59:32 +0100
Frank Damgaard <sslug@sslug> wrote:

> Jeg syntes det er et problem at man kan pille enkeltmedlemmer ud af
> bestyrelsen, og så evt. oven i købet med simpelt flertal.
> (det har jeg ikke set andre steder)

Nej, det har du ikke set andre steder, for det vil efter normalt foreningspraksis
være det som er gældende, hvis der ikke er nogen paragraf om det.

> Så i det mindste skal der være 2/3 flertal for dette punkt.

Det forekommer mig at du tolker det her lidt som et "skylds" spørgsmål
Et bestyrelsesmedlem behøver ikke at være skyldig noget som helst for at
blive afsat. Det kan være rent politisk.

> Hvis man vil have noget med simpelt flertal, så
> skal der være et punkt :
> "Hele bestyrelsen kan afsættes med simpelt flertal, med
>  efterfølgende indkaldelse til nyt møde med nyvalg".
>rdåtlr

> Hvis bestyrelsen har problemer internt, så bør hele bestyrelsen
> sættes på valg. At forsøge at udtage enkeltmedlemmer løser ikke
> nødvendigvis problemet.

Hvor ved du det fra.

--
Poul-Erik Andreasen