Re: [FORENING] Föreningsmötet

On 04 Mar 2003 15:33:01 +0100
Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote:

> Poul-Erik> Det forekommer mig at du tolker det her lidt som et "skylds" spørgsmål
>
> Det gør jeg i alt fald.
>
> Poul-Erik> Et bestyrelsesmedlem behøver ikke at være skyldig noget som helst for at
> Poul-Erik> blive afsat. Det kan være rent politisk.
>
> Hvorfor skulle man afsætte et bestyrelsesmedlem af politiske grunde. Hvis det
> ikke er et skyldspørsmål, så arbejder bestyrelsesmedlemmet jo på det grundlag,
> han blev valgt på.

Det er da nok muligt, men det er da langt fra sikkert at man kender
folks politiske standpunkter ved valget. Desuden kan den politiske virkelighed
godt ændre sig.

I øvrigt selv om det ikke skulle være et politisk spørgsmål, så behøver det da ikke
blive et skyldsspørgsmål af den grund. Samarbejdsevne kunne det også være.

Som det står nu kan vi risikere at sidde med en bestyrelse som 65% af medlemmerne(de
fremmødte) er imod i et helt år.

Frank foreslår så at vi kan smidde hele bestyrelsen ud
med almindeligt flertal. Men det opnår man bare ikke noget ved hvis en splittelse
er et resultat af en splittelse i foreningen. Så bliver den jo bare genvalgt.

--
Poul-Erik Andreasen