Re: [FORENING] Föreningsmötet

On 04 Mar 2003 16:17:57 +0100
Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote:

> [...]
> Poul-Erik> fremmødte) er imod i et helt år.
>
> Poul-Erik> Frank foreslår så at vi kan smidde hele bestyrelsen ud
> Poul-Erik> med almindeligt flertal. Men det opnår man bare ikke noget ved hvis en splittelse
> Poul-Erik> er et resultat af en splittelse i foreningen. Så bliver den jo bare genvalgt.
>
> Ja, og det vil så ske igen til næste ordinære valg.
>
> Hvis vi vil undgå det, så må vi vælge en præsident, der så udpeger sit eget
> kabinet. Eller lave en afstemning mellem flere lister og lade den vindende

Det er da nok at lade det være muligt at smide folk ud ved almindeligt flertal

> Men hvis vi forsat gerne vil have at bestyrelsen er repræsentativ for medlemmerne,
> så må vi også acceptere at alle medlemmernes holdninger er repræsenteret i
> bestyrelsen.

Ja men en ting er hvad vi gerne ser, det er en helt anden ting hvad der er praktisk
hvis vi komer op og skændes. Jeg ser også helst at bestyrelsen er repræsentativ, men
hvis et mindretal forhindrer bestryrelsen i at fungere så må det kunne smides
ud.

> Jeg ser ikke noget problem i at ikke alle medlemmer i en bestyrelse
> interesserer sig for det samme og ser ens på alting.
> Det er ikke en splittelse.

Det siger jeg heller at det nødvendighvis er, jeg siger bare at det kan være det.
Og hvis det  er det, så må medlemsmødet have de fornødne midler til  bringe
foreningen videre.

--
Poul-Erik Andreasen