Re: [FORENING] Föreningsmötet

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Ja men en ting er hvad vi gerne ser, det er en helt anden ting hvad der er
> praktisk hvis vi komer op og skændes. Jeg ser også helst at bestyrelsen er
> repræsentativ, men hvis et mindretal forhindrer bestryrelsen i at fungere
> så må det kunne smides ud.

Et (eller flere) mindretal forhindrer ikke i sig selv en bestyrelse i at
fungere.
Et mindretal (eller et flertal) kan naturligvis sabotere arbejdet, men så er
det jo netop et skyldsspørgsmål.

Hvis en bestyrelse kommer op at skændes, så er løsningen ikke at man bare
afsætter den mindste gruppe uanset om man kan påpege noget, den har gjort
forkert. Løsningen er at bestyrelsen arbejder sagligt. Hvis nogen skal
afsættes må det være dem der skændes i stedet for at arbejde sagligt til
foreningens bedste.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug