"Jon Bendtsen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
news:sslug@sslug

> Nej, det mener jeg ikke den kan, med mindre bestyrelsen allerede
> er afsat. Hvis bestyrelsen skal vælges igen, så skal der indkaldes
> med et vist varsel i følge vedtægterne. Vi kan ikke sige at måske
> skal der bruges en ny bestyrelse. Så vi må først indkalde til et
> møde der evt. afsætter bestyrelsen, og så til et nyt møde der vælger
> en ny bestyrelse.

Du har ikke helt fanget forslaget.
Uanset om de nye vedtægter går igennem eller ej kan den siddende bestyrelse
på forhånd vælge at træde tilbage. Det betyder, at der kan afholdes nyvalg
på samme møde som evt. vedtager de nye paragraffer.
Træder bestyrelsen ikke frivilligt tilbage kan den få et mistillidsvotum.
Herefter skal der så afholdes et tredje møde med nyvalg.
Får den ikke et mistillidsvotum eller vedtages de nye vedtægter ikke, skal
den arrangere et suppleringsvalg, altså igen et tredje møde.