Erik Lange <sslug@sslug> writes:

> Dette kan opnås hvis den siddende bestyrelse følger Martins eksempel,
> og stiller deres kansidatur til rådighed på førstkommende medlemsmøde,
> og meddeler dette i god tid, så alternative kandidater kan stille op
> inden.

Dette tror jeg er lidt en utopi.

Eftersom jeg mener at Klavs også er vilig til at gennemføre et valg
så er der dog en lidt alternativ et møde-mulighed. Jeg har luftet over
for et par stykker uden dog at der er klar konsensus om at det er en
reel mulighed.

Hvad sker der hvis det bliver umuligt for bestyrelsen at konstituere
sig på grund af at der kun er to medlemmer tilbage og dermed uden
mulighed for at være beslutningsdygtige efter §5.4?

Eventuelt kunne den nuværende bestyrelse proaktivt bruge sin
fortolkningsret til at sige at det kræver fuldstændig nyvalg. Det kan
lade sig gøre fordi at Martin og Klavs udgør et flertal på grund af at
Martin er formand.

Denne fortolkning vil dog nok bare blive krævet underkastet et
foreningsmødes prøvelse.

Vi kan derfor ende med at virkelig fryse foreningen hvis Martin og
Klavs trækker sig fordi Anne og Martin hverken kan gøre buh eller bæh
som bestyrelse i det tilfælde.

Altså en model der siger:

  1. Martin og Klavs beslutter proaktivt at fortolke vedtægterne som
     at bestyrelsen må gå af hvis den ikke magter at konsituere sig.

  2. Martin og Klavs annoncere at de går af på kommende foreningsmøde
     hvorefter at der skal være nyvalg.

  3. Indkaldelse til foreningsmøde med nyvalg.

  4. Foreningsmødet stadfæster Martin og Klans' fortolkning.

  5. Nyvalg.

  6. Ny bestyrelse kan konstituere sig.

Problemet er at vi ender i en alvorlig dead-lock hvis ikke punkt 4
gennemføres.

Det er et grumt hack og jeg ved ikke om jeg selv bryder mig om ideen
hvis den kan lade sig gøre. Det er absolut ikke mere anstændigt end et
mistillidsvotum. Den eneste forskel er at vi spare et møde og at
Martin og Klavs tydeligt melder side.

--
 Peter Makholm     |   First you fall in love with Antarctica, and then it
 sslug@sslug |                                     breaks your heart