On Mon, Mar 10, 2003 at 04:06:33PM +0100, E. Sjørlund wrote:

> "Jon Bendtsen" <sslug@sslug> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det rigtige svar er 1.
> Der skal flere (medlemmer) til at indkalde til et foreningsmøde, men er
> mødet indkaldt kan enhver fremsætte punkter til dagsordenen. Herefter skal
> der almindeligt flertal blandt de fremmødte til at vedtage forslaget.

Jeg mener at det er for få med en. En persons mistillid bør ikke føre
til at bestyrelsen udskiftes, hvilket det formodentlig heller ikke vil, da
det almindelige flertal formodentlig ikke vil være tilstede.

> Det er jo netop på grund af dig (og de der er enige med dig), at det sker.
> Den beslutning er taget, den behøver vi ikke bruge mere tid på.

Jamen fint, så lad os lade være med at bruge mere tid på brok over at
der ikke er kommet en afklaring endnu, og få indkaldt til næste
foreningsmøde, hvor jeg forventer at der vil være et punkt om tillid
til bestyrelsen. Det behøver vel ikke være bestyrelsen der indkalder
til det møde ? Eller bestyrelsen der finder et lokale.

[klip]

> Det er jo netop fordi der ikke er et reelt krav/påbud om at lave nyvalg at
> det er nødvendigt enten at den siddende bestyrelse frivilligt laver det ved

Jeg tror ikke på at den går frivilligt, så var det nok sket forlængst.

> at træde tilbage eller tvinges til det ved et mistillidsvotum. Når 4 af 6

Det tror jeg at nogen bliver nødt til at foreslå som et punkt til et
medlemsmøde (eller tie, for vi kan ikke blive ved med at diskutere
det her hvis ingen ønsker at stille et mistillidsvotum til et møde).

> valgte bestyrelsesmedlemmer trækker sig har de sidste to et
> troværdighedsproblem, og foreningen som sådan et problem med, om bestyrelsen
> tegner andet end en lille minoritets synspunkter.

Det mener jeg ikke er noget problem, det er derfor at vi vælger supleanter.

> Den kolde kendsgerning er jo, at hvis der er to medlemmer af den nuværende
> bestyrelse der trækker sig, har sslug ikke en bestyrelse, der er i stand til
> at træffe beslutninger (pkt. 5.4).

Så må vi vælge en ny bestyrelse. Givet, jeg ønsker da heller ikke at
bestyrelsen forsætter indtil november uden at der ivertfald kommer et
suplerings valg.

[klip]

> Hvis utilfredsheden går på, at foreningens bestyrelse ikke tegner
> medlemmerne på demokratisk vis, så burde det bekymre dig, også om jeg så var
> den eneste der påstod det.

Jeg mener at sslugs bestyrelse tegner medlemmerne, også på demokratisk vis.
De blev valgt, både de regulære og supleanterne. Der mangler måske nogle
supleanter, men det kan klares med et supleringsvalg. Hvis du eller andre
mener at der skal et helt nyt valg til, så vil jeg anbefale at i finder
et lokale, indkalder til et møde, hvor et af punkterne er et mistillidsvotum
til bestyrelsen.

> Nå - det var nu problemet med det oppustede medlemstal jeg skrev om lige
> her. Enhver der fører sig frem i den påklædning, at sslug har omkring 6000
> medlemmer leger kejser.

Tja, vi har jo deromkring tilmeldt listerne. Vi burde måske tælle på
en anden måde, men hvordan skulle det være (lad os tage diskutionen
i en anden tråd).

> Jeg tror forskellen på vore synspunkter primært er, at jeg ikke ser
> problemer ved at løses bestyrelsesproblemet samtidigt med at man ordner
> vedtægtsproblemet.

Det skal nok være meget rigtigt.

> Et nyvalg på baggrund af at bestyrelsen frivilligt har trukket sig er efter
> min mening langt mindre konfliktskabende, og derfor langt at foretrække.

Det tror jeg ikke at bestyrelsen gør. Hvis den ville gå, kunne den
have gået for lang tid siden. Jeg tror ikke at sslug kommer uden om
et mistillidsvotum. Jeg håber personligt at nogen snart stiller det
_ELLER_ stopper denne diskution.

> Du overser her, at bestyrelsen kan varsle idag, at den går af på
> vedtægtsmødet om ca 4 uger, og at der derfor startes en opstilling med mere
> i de fire uger frem til mødet hvor nyvalget finder sted. Der er intet i
> vedtægterne (hverken nye eller gamle) der hindrer det forløb.

Nej, det har du ret i. Bortset fra at jeg ikke tror at bestyrelsen varsler
at den trækker sig. Hverken i dag eller senere.

> For mig at se burde vedtægtsændringerne være helt overflødige i relation til
> de aktuelle bestyrelsesproblemer.

Måske, men nu har vi altså fået den.

JonB