Re: [FORENING] Vem får rösta på föreningsmöten

On Tue, Mar 11, 2003 at 02:20:16PM +0100, Ask Holme wrote:

> Som Peter så flot beskrev i sit indlæg er det nok ikke muligt lige at
> lave en fast aldersgrænse, personligt har jeg heller ikke noget problem
> med at vedtægterne er lidt løst fortolket - om ikke andet kan man vel
> skrive ind at dirigenten/formanden bedømmer hvorvidt vedkommende
> overholde de gældende regler ?

Hvorfor må børn ikke have stemmeret?
Og hvorfor må forældre ikke bestemme for dem hvad der er bedst?
Hvis der nu er en vuggestueunge, der bruger Linux til spil, eller
til indlæring, og der er noget problematik om dette oppe på
generalforsamlingen, fx støtte til pædagogisk programmel,
så bør barnets interesser vel kunne varetages. Og det gør
barnet vel i princippet bedst selv.

Hilsen
keld