Re: [FORENING] Vem får rösta på föreningsmöten

On Tue, 11 Mar 2003 15:40:35 +0100
Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> wrote:

> Hvorfor må børn ikke have stemmeret?
> Og hvorfor må forældre ikke bestemme for dem hvad der er bedst?
> Hvis der nu er en vuggestueunge, der bruger Linux til spil, eller
> til indlæring, og der er noget problematik om dette oppe på
> generalforsamlingen, fx støtte til pædagogisk programmel,
> så bør barnets interesser vel kunne varetages. Og det gør
> barnet vel i princippet bedst selv.

Det skrev jeg _ikke_, i sådan et tilfælde kunne man jo også sagtens
tænke at det blev vurderet at personen/barnet skulle have stemmeret --
dog kan jeg godt se det udemokratiske i at sslug'ere med små børn uden
problemer kan "slæbe" dem med og få en extra stemme.
--
Regards

Ask Holme aka kVanQue
Half-time student - Fulltime geek
PGP/GPG keyid 58CE6FE4 - fetch it today, from your local keyserver