Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Enig med Peter, hvis hele bestyrelsen dør eller trækker sig, falder man
> tilbage til svensk rets (da vi er en svensk forening) almindelige regler
> om foreninger, og "nogen" kan så indkalde til medlemsmøde, med alm.
> varsel iflg vedtægterne.

Og tilsvarende hvis bestyrelsen på grov vis sylter en begæring om
afholdelse af medlemsmøde som er fremsat efter vedtægternes §4.3.

Derfor mener jeg heller ikke at det er nødvendigt at give mulighed til
generelt at kunne indkalde til medlemsmøde uden for bestyrelsen. Det
er simplet hen ikke nødvendigt og jeg finder det ret usmart at give
mulighed for at omgå bestyrelsen set som koordinerende organ.

--
Hun kan jo svare på spørgsmål:
    http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_03/msg00001.html