Re: [FORENING] forkerte forväntninger?

Erik Josefsson <sslug@sslug> writes:

> Men kan ikke Martin svare "å bestyrelsens vägnar"? Han svarer jo på
> andre spörgsmål.

Selvfølgelig kan Martin svare på bestyrelsens vegne, spørgsmålet er om
han har gjort det og om jeg i så fald har fået svar på mine spørgsmål.

Jeg vil mene at det ikke kan være i bestyrelsens interesse at ethvert
indlæg fra et bestyrelsesmedlem (ejheller formanden) fortolkes som et
udtryk for bestyrelsens holdning. Derfor bør svar fra bestyrelsen
tydeligt markeres som sådan.

Vi har tidligere haft problemer med hvorvidt handlinger foretaget af
medlemmer af bestyrelsen var samktioneret af bestyrelsen. Desvære er
Anne Østergaard den eneste tilbageværende fra dengang og jeg forventer
ikke at hun er særlig oplysnede om problemstillingen. (Men det er
selvfølgelig bare mine forventninger.)

Desuden er Martins svar ikke kommet direkte på mine spørgsmål. Jeg
vil derfor vælge at antage at jeg ikke har fået et bestyrelsessvar på
spørgsmålene men kun Martins personlige svar på noget af spørgsmålet.

Burde jeg kunne forvente at have et svar på nuværende tidspunkt?
Nej, min personlige holdning til bestyrelsens arbejdsgang er at man
ikke kan forvente et svar på under en uge. Jeg vil derfor personligt
finde det helt fint hvis jeg først får svaret i løbet at weekenden.

Hvis jeg derfor, mod forventning, ikke har fået et svar på mandag
mener jeg at jeg reelt set kan gå videre og rykke for et svar og
stille yderlige spørgsmål der kan opklare hvordan vi efter
bestyrelsens mening kan komme videre.

Blandt de yderligere spørgsmål kunne man selvfølgelig spørge om hvilke
forventninger bestyrelsen selv mener at de bør kunne leve op til med
hensyn til at stå til ansvar over for undrende enkeltmedlemmer.

--
Hun kan jo svare på spørgsmål:
    http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_03/msg00001.html