Re: [FORENING] forkerte forväntninger?

On 14 Mar 2003 14:43:18 +0100
Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote:

> Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med at have et enigt syn på
> sig selv.

Med det menes i det her sammenhang at bestyrelsen har en enigt syn på:

1. at det er et problem at bestyrelsen kun består af 4 personer

2. at problemet löses på en måde som bestyrelsen er enig om

> Men jeg mener ikke at den nuværende bestyrelse er splittet.

Kan du dokumentere det? Personlig föler jag ikke at "offline
snakk" (ifolge Klavs) i den her sagen er godt nog for at
validere "en ened bestyrelse".

> Jeg kan ikke se at en bestyrelse kan have andet syn på sig selv end at
> samarbejde om at tjene medlemmernes interesser.

Hvis jag ikke kan identifiere en "enigt syn" på 1. og 2. kan jag jo
ikke vurdere hvis den tjener medlemmernes interesser.

> Som handler om at hjælpe formanden.

Nej, de handler om 1 og 2:.
"Klavs, Anne og Niels, hvorfor hjälper ni ikke Martin?"
"Er det kun du som tar ansvar för at disse möden kommer tilstand?"
"Så bestyrelsen har ingen gemensam todolist?"
"Blev den her tråd aldrig diskuteret i bestyrelsen?"
"http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_01/msg00912.html";
"Så all planering med lokaler og tider etc har du lavet helt själv? Det
er altså ikke bestyrelsen som står bag?"

> Jeg syntes at Klavs har svaret på spørgsmålet. Formanden har været den
> drivende kraft i det spørgsmål. Det ser jeg ikke noget underligt i.

Det gör jag. Og du burde ifolge din egen syn på bestyrelsen og göre
det: "Jeg kan ikke se at en bestyrelse kan have andet syn på sig selv
end at samarbejde om at tjene medlemmernes interesser."

Hvis du stadig er usiker på forskellen mellom Klavs svar og hvad du
egentlig mener när du siger "samarbejde" og "tjene" så kan har du
chansen nu til lidt gruppterapi for at normalisere hvad som er
underligt for dig.

> Jeg ved ikke om du har forkerte forventninger. Men du ville nok få
> flere svar, hvis du stillede mere konkrete spørgsmål. Når du fx beder
> mig om at uddybe min holdning i forhold til en helt anden mail, kan
> jeg ikke vide, hvad du egentlig forventer at jeg skal svare på.

Kan du ge et exempel på et konkret spörgsmål som jag skulle kunna
ställa til dig?

Jag forventer en fortsat dialog.

//Erik