Re: [FORENING] forkerte forväntninger?

On Sat, 15 Mar 2003 02:58:04 +0100
Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote:

> Der er vist ikke nogen af os der har ytrer at det er godt.

Ok. Men det lyder ikke som om ni syns det er et stort problem eller
at ni tar särlig alvorligt på f eks Peter Tofts advarsel:
http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_03/msg00103.html.utf8
Selvom den er dateret 10/3 så kommer den jo ikke ur den tunde luft.

> Allerede den 8/1 da tre medlemmer forlod bestyrelsen, blev vi 4 enige
> om at afholde et suppleringsvalg i løbet at foråret.
> Jeg forstår ikke, hvad vi skulle være uenige om.

Suppleringsvalg? Er det alternativ 2. af:

1. 8 nye
2. 4 nye 4 kvar
3. 6 nye 2 kvar
4. anden kombination?

Forstår du nu hvad jag önsker att bestyrelsen skal vare enige om?

> Læs fx referatet fra bestyrelsesmødet 8/1 2003.

Findes der ikke noget andet referat? På mödet den 8/1 forlod jo 3
medlemmer bestyrelsen under Eventuelt.

> Der står godt nok kun at,  vil overvejde et valg. Men vi har alle
> været enige om det.
> ..

Ok, ni var enige om at overveje et valg den 1/8. Fint. Har der sket
nogen overvejelse siden dess?

(btw, her er linket til referat og pressmeddelelse:)
http://www.sslug.dk/emailarkiv/announce/2003_01/msg00002.html
http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_01/msg00261.html

> At man samarbejder, betyder ikke, at nogen ikke kan være drivende
> kræfter på nogen områder.

Skulle du kunna formulere et positivt påstand?  F eks: "At samarbejde
betyder at komme sammen til en gemensam holdning i svåre spörgsmål"?

Det er lidt tröttende med alle komplemetaere beskrivelser.

> Når det gælder medlemsmøder, synes jeg det
> er naturligt at formanden er drivende.

For meg er det og naturligt at Marin arrangerer medlemsmöder, men jag
vil altså hvede hvordan bestyrelsen ser på problemet som ligger bag at
Martin driver sagen.

> Dermed ikke sagt, at det ikke kunne være gjort bedre.

Måske, men du kan jo göre det bedre nu, altså her og nu, hvis du siger
hvad _du_ tror er det bedste for sslug (8,4+4,6+2 eller andet).

> Vi er kun 4 og
> vi har alle haft meget travlt.

Aha, så det er problem at vare kun 4?

:-)

> Men der er altså ikke tale om uenighed
> eller splittelse.

Hvis man kun spörger om sager som man ikke kan vare uenig i, som for
exempel at "overjeve et valg", så opstår ingen uenighed eller
splittelse. Men det opstår ikke heller noget andet.

> De her var fx mere konkrete.

Tak. Jag hober at du kan ta dig tid at svare mere.

//Erik