On Sat, 15 Mar 2003 12:39:08 +0100, Klavs Klavsen <sslug@sslug> wrote:

> [...]
>har været enige hele vejen) og fulgt den - vi kan ikke være 4 stk. til
>at booke lokaler osv. - det kan jeg ihvertfald ikke se hvordan. Når
>martin har haft et spørgsmål vedr. løsningen af dette problem har han
>skrevet på bestyrelseslisten og vi har alle svaret ASAP.
>
>Hvad mere kan vi forventes at gøre i denne sag? Jeg føler at Martin gør
>det præcis som det skal gøres, og han er ærlig talt eksperten i dette,
>da jeg ikke kan prale af at have årevis erfaring med foreningsarbejde og
>være ekspert i svensk foreningsret, eller slet og ret i svensk - som

I kunne følge Martin's eksempel, eller melde klart ud, hvorfor I mener
det ikke er i foreningens bedste interesse, at I ikke stiller jeres
kandidatur til rådighed, men insisterer på at fortsætte uden nyvalg,
medmindre nogen stiller et mistillidsvotum og via snørklede vedtægter
og 3 foreningsmøder får væltet bestyrelsen...

Eftersom Martin har meldt ud, at han vil stille sit kandidatur til
rådighed, så er der altså ikke enighed i bestyrelsen på dette punkt.

De øvrige nuværende bestyrelsesmedlemmers motivation for at gøre
tingene som de nu bliver gjort (af Martin) synes jeg ikke har været
kommunikeret klart ud - hvis den var det, ville jeg forhåbentligt
kunne forstå hvorfor man netop har valgt denne fremgangsmåde. Lige nu
undres man bare, over at et flertal i bestyrelsen ikke støtter
formandens forsøg på at løse op for situationen så hurtigt som muligt.
For reelt er det jo konsekvensen af, at I ikke har valgt at gøre som
Martin; at tingene bliver trukket ud i det uendelige.

>Vi har hver i bestyrelsen taget forskellige områder (som var vores
>stærke sider) og bidraget så meget til dem som vi har kunnet - det er
>sådan at jeg føler at en bestyrelse bør arbejde - med god kommunikation
>hele tiden, så alle ved hvad de andre arbejder på (og om de evt. kan
>bidrage med noget assistance) og så alt gøres så godt som muligt.

Now you're talking :-)

Er det så for meget forlangt, at få en orientering om hvad det så er
for nogle andre områder, som I andre tager jer af ?

Hvad har I udrettet indenfor disse områder, i løbet af de sidste to
måneder ? (Det er nu anden gang indenfor de sidste par uger, at jeg
stiller dette spørgsmål - håber på et svar denne gang)

Jeg synes jeg har fulgt rimelig godt med på listen her, men har ikke
nogen erindring om at andre end Martin har vist noget som helst
initiativ... Anne har godt nok videresendt et par indbydelser til
arrangementer andre har stået for, men er det hvad I forstår ved at
arbejde aktivt for foreningens bedste ? Det behøver man vel ikke sidde
i bestyrelsen for at gøre... Erik J. har f.eks., uden at sidde i
bestyrelsen, oplyst om udviklingen på patent-området på it-politik -
det virker ikke som om bestyrelsen har taget nogle af hans tråde op,
hvorfor ikke ? Hvem har ansvaret for den praktiske udførsel af det
it-politiske arbejde i SSLUG, nu I har fordelt arbejdet mellem jer ?

Hilsen,
Erik L.