On Sat, 15 Mar 2003, Erik Josefsson wrote:

> Nej Martin, det är inte föreningens problem förrän bestyrelsen har sagt:
> "Vi kan inte presentera en lösning på problemet".

Helt oenig med dig där:-) Om föreningsmötet anser att det är ett problem
så kan de godt göra det innan styrelsen säger att vi inte kan presentera
en lösning på problemet. Speciellt om föreningsmötet anser att det är
bestyrelsen som är problemet.

Som både Niels och Klavs har sagt så är intentionen att hålla ett nyval.
Förutom det så skall det vara helt klart att föreningsmötet har rätt att
avsätta en styrelse.

> Eftesom föreningsmödet är högsta beslutande instans, så löser
> föreningsmödet alla problem som inte bestyrelsen löser.

Det är korrekt, eller så upplöses föreningen.

> Det här förstår jag inte. Hvad er det du skal fråga?

Kommer jag inte ihåg:-) Var nog lite stressad där:-)

Martin