On Sat, 15 Mar 2003 16:32:09 +0100 (MET)
Martin Wahlén <sslug@sslug> wrote:

> Helt oenig med dig där:-)

Aha!

Jag tror det beror på at jag meget simpelt anser at ehrvehrt
problem har en ägare/ejere (owner). Jag forventer at bestyrelsen siger
enten "det er vores problem" eller "det er ikke vores problem".

Nu har du siden januari arbejdet med vedtager og foreningsmöder. Jag har
fortolket det som at du (og bestyrelsen) arbejdet med at få 8 mand i
bestyrelsen på en eller anden måde. Jag har fortolket det som at ni har
en lösning på gang. Og det er den som jag spörger efter. Igen og igen.
Nu forstår jag at min fortolkning er fejl. Endlig ;-)

Bestyrelsen har altså ingen plan for at få 8 mand i bestyrelsen.
Bestyrelsens plan er at _foreningsmödet_ skal sige hvordan vi skal få 8
mand i betsyrelsen.

I 2 måneder har bestyrelsen altså sagt "det er ikke vores problem, men
vi arbejder på en metode at göre det til _foreningsmödets_ problem". Og
i 2 måneder har altså betyrelsen delegeret til Martin at arbejde
på _metoden_ at löse problemet. Nu er det arbejdet klart (tak Frank
Damgaard for din forklaring).

Er jag på ret spor så langt?

Nu er altså spörgsmålet hvordan den nye metoden skal bruges.

Her behöver jag lidt hjaelp. Jag har 2 önsker:
Den ene er et nyvalg av 8 personer (ikke 4ny+4kvar/6ny+2kvar/andet).
Den andre er at jag ikke önsker bruge den nye mistroendeparagraffen.

Hvad kraevs for at få disse både önsker opfylde?

Jag spörger for det Frank Damgard skriver "Hvis der er simpelt flertal
for misstroende til bestyrelsen så kan der vælges ny bestyrelse ved
næste medlemsmøde" innebär vel at hverken Niels eller Klavs kan stille
op til nyvalg? Jag spörger og for at jag föler at et mistroende mot
bestyrelsen er meget skadlig för sslug.

> Som både Niels och Klavs har sagt så är intentionen att hålla ett
> nyval. Förutom det så skall det vara helt klart att föreningsmötet har
> rätt att avsätta en styrelse.

Suk... "avsätta"... jag önsker ikke avsätte nogen hvis der er andre
alternativer.

//Erik