On Sat, Mar 15, 2003 at 21:51:00 +0100, Erik Josefsson wrote:

> I 2 måneder har bestyrelsen altså sagt "det er ikke vores problem, men
> vi arbejder på en metode at göre det til _foreningsmödets_ problem". Og
> i 2 måneder har altså betyrelsen delegeret til Martin at arbejde
> på _metoden_ at löse problemet. Nu er det arbejdet klart (tak Frank
> Damgaard for din forklaring).

Jeg ved dog ikke hvad bestyrelsen tænker eller aftaler, jeg kan kun
se problemerne med måden der blev indkaldt på til mødet i januar.
Der har jo været problemer/diskussion her på listen med hvordan man
skal lave valg til bestyrelsen i utide.

> Nu er altså spörgsmålet hvordan den nye metoden skal bruges.
>
> Her behöver jag lidt hjaelp. Jag har 2 önsker:
> Den ene er et nyvalg av 8 personer (ikke 4ny+4kvar/6ny+2kvar/andet).
> Den andre er at jag ikke önsker bruge den nye mistroendeparagraffen.
>
> Hvad kraevs for at få disse både önsker opfylde?
>
> Jag spörger for det Frank Damgard skriver "Hvis der er simpelt flertal
> for misstroende til bestyrelsen så kan der vælges ny bestyrelse ved
> næste medlemsmøde" innebär vel at hverken Niels eller Klavs kan stille
> op til nyvalg? Jag spörger og for at jag föler at et mistroende mot
> [...]

Alle kan stille op ved nyvalg;
Da der har her på listen været kritik af at den nuværende bestyrelse
ikke repræsenterer medlemmerne da 4 er gået; så kan man  stille mistillid
til hele bestyrelsen, og dermed få nyvalg og dermed evt. også genvalg til
de eksisterende, alt afhængig af stemmetal osv.

> Suk... "avsätta"... jag önsker ikke avsätte nogen hvis der er andre
> alternativer.

Det er vel nok at have "misstroende" mod sidende bestyrelse
for ikke i tilstrækkelig grad at repræsentere SSLUG?
Og det var jo det der var ønsket i januar?

Ellers er der jo også mulighed at udskrive "fyllnadsval", hvis
det er på dagsorden til et medlemsmøde, og så med passende
frister afholde suppleringsvalget.

--
mvh Frank Damgaard  |