Erik Josefsson <sslug@sslug> wrote:

> :-(
>
> Det bliver en meget sort dag i sslugs histore då medlemmerne bruger
> mistroende mod sin egen bestyrelse.
Nogle gange er man nød til at skyde sig selv i foden.

> Aha! Så der er en teknisk mulighed for et ny8valg hvis alle
> bestyrlesemedlemmer stiller sit mandat til rådighed?
>
> Men hvis ikke alle i bestyrelsen gör det, så er nogen på
> foreningsmödet nödt til at bruge misstroendemetoden for at få et
> ny8valg tilstand?

Ja, hvis man vil have nyvalg så skal hele bestyrelsen gå, eller stiller
deres mandat til rådighed.

> Lad os anta at 2 stiller sit mandat til rådighed og 2 gör det ikke.
> Blir det ny8valg hvis jag forklarer mistroende mod de 2 som ikke
> stiller sit mandat til rådighed, eller er jag nödt til at forklare
> mistroende mod hele bestyrelsen?

Såvidt jeg har forstået den mistillids paragraf som er blevet 1.gangs
vedtaget så stiller man mistillid til hele bestyrelsen, hvilket også er
det normale - da de er valgt som en helhed bestyrelse. Hvis (og jeg
siger hvis) sslug havde direkte valg til Formand,næstformand ville jeg
mene man skulle kunne stille mistillid direkte til dem, men det har vi
ikke :)

> Hvordan kan man hvede hvilke i bestyrelsen som stiller sit mandat til
> rådighed?

Såvidt jeg ved at Både Klavs og Martin flere gange skrevet at de stiller
deres mandat til rådighed.

--
Regards

Ask Holme aka kVanQue
Half-time student - Fulltime geek
PGP/GPG keyid 58CE6FE4 - fetch it today, from your local keyserver