On Sun, 16 Mar 2003 09:21:35 +0100 (CET), Peter Toft <sslug@sslug>
wrote:

>NEJ - min og mange andres tillid til vores næstformand
>er væk!

Men der kan være mange andre der stadig har tilliden i behold...

Jeg mener det vil tjene alle parter bedst, hvis hele bestyrelsen
stiller deres mandat til rådighed, da denne farce så ikke behøver
udvikle sig yderlgere, med offentligt mistillidsvotum til bestyrelsen,
hvilket vil skæmme SSLUG's image uadtil.

( Jeg mener faktisk at dem der arbejder henimod denne model, derved
skader foreningens omdømme - og jeg synes det er ret alvorligt ).

Uanset om det er et flertal af medlemmerne der har tillid eller ikke
har tillid til næstformandeneller andre i bestyrelsen, vil resultatet
af et nyvalg hvor alla mandater er stillet til rådighed, i sidste ende
give det samme, som hvis bestyrelsen væltes, og efterfølgende
genopstiller og bliver valgt på ny - den eneste forskel er tiden det
vil ta'  (foreløbigt over to måneder, uden at vi er kommet en løsning
nærmere).

At holde fast i, at det er medlemmerne der skal vælte hele
bestyrelsen, hvis tilliden skal genoprettes, vil bare trække pinen
ud...

At holde fast i, at betsyrelsen har medlemmernes tillid, hvorfor det
ikke er nødvendigt at foretage sig noget, er naivt. Der er jo en grund
til at diskussionen om den nye paragraf netop er opstået nu - den er
jo ikke indført fordi nogen tænkte "tænk nu hvis en dag...".

Iøvrigt: Hvis der bliver stillet mistillidsvotum til bestyrelsen, og
denne bliver nødt til at gå af, så vil det da virke besynderligt hvis
de samme personer genopstiller til et efterfølgende valg - medlemmerne
vil jo lige ha' sagt at de ikke har tillid til dem. Altså må det være
det mest optimale. at alle bestyrelsesmedlemmerne får bekræftet
medlemmernes støtte via et nyvalg, hvor alle i bestyrelsen stiller
deres mandat til rådighed, før der evt. bliver stillet et
mistillidsvotum.

Hilsen,
Erik L.