Erik Lange wrote:

> On Sun, 16 Mar 2003 09:21:35 +0100 (CET), Peter Toft <sslug@sslug>
> wrote:

<snip>

> Men der kan være mange andre der stadig har tilliden i behold...

Sikkert :-)

> Jeg mener det vil tjene alle parter bedst, hvis hele bestyrelsen
> stiller deres mandat til rådighed, da denne farce så ikke behøver
> udvikle sig yderlgere, med offentligt mistillidsvotum til bestyrelsen,
> hvilket vil skæmme SSLUG's image uadtil.

Jeg tror det pt er så skæmmet, at vi ikke bliver taget alvorligt eet
sekund før en ny bestyrelse er valgt...

> ( Jeg mener faktisk at dem der arbejder henimod denne model, derved
> skader foreningens omdømme - og jeg synes det er ret alvorligt ).

Ikke enig. SSLUG er en demokratisk forenng, med en valgt bestyrelse. Den
nuværende debat anser jeg for medlemmernes helt rimelige ret, til at
udtrykke utilfredshed med (dele af) bestyrelsens arbejde. Bestyrelsen
kunne have undgået debatten (med SSLUG's image in mente) - men kun ved
tilfredsstillende at have løst problemerne primo januar, og ved at melde
ordentligt ud istedet for at feje tingene under gulvtæppet (og
næstformanden ved at undlade at ignorere alle henvendelser).
Så jeg anser bestyrelsen for at være ansvarlig for den skade der måtte
være sket - og mener de bør tage konsekvensen af dette, anstændighedvis
før de bliver væltet.

> Uanset om det er et flertal af medlemmerne der har tillid eller ikke
> har tillid til næstformandeneller andre i bestyrelsen, vil resultatet
> af et nyvalg hvor alla mandater er stillet til rådighed, i sidste ende
> give det samme, som hvis bestyrelsen væltes, og efterfølgende
> genopstiller og bliver valgt på ny - den eneste forskel er tiden det
> vil ta'  (foreløbigt over to måneder, uden at vi er kommet en løsning
> nærmere).

Nemlig :-)

> At holde fast i, at det er medlemmerne der skal vælte hele
> bestyrelsen, hvis tilliden skal genoprettes, vil bare trække pinen
> ud...

Ja.

> Iøvrigt: Hvis der bliver stillet mistillidsvotum til bestyrelsen, og
> denne bliver nødt til at gå af, så vil det da virke besynderligt hvis
> de samme personer genopstiller til et efterfølgende valg - medlemmerne
> vil jo lige ha' sagt at de ikke har tillid til dem. Altså må det være
> det mest optimale. at alle bestyrelsesmedlemmerne får bekræftet
> medlemmernes støtte via et nyvalg, hvor alle i bestyrelsen stiller
> deres mandat til rådighed, før der evt. bliver stillet et
> mistillidsvotum.

Det har været drøftet før - alle har ret til at opstille som kandidat til
bestyrelsen - fint nok, det  er demokrati.

Det er den forudgående præsentation af kandidaterne, der giver medlemmerne
indsigt i kandidatens (fortsatte) evner og valgbarhed. Vælges (alle) de
samme personer ind til en ny omgang af denne ballade - så har SSLUG
formodentlig ikke en strålende fremtid foran sig... So be it...

Så langt strækker min fantasi bare ikke :-)

Best regards
/Preben
--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe