On Sun, 16 Mar 2003 15:27:32 +0100 (MET), Martin Wahlén
<sslug@sslug> wrote:

>Nej, lägg inte ord i min mun.

Er det så korrekt at antage, at dele af bestyrelsen er så sikre på sig
selv, at man ikke mener der kommer et mistillidsvotum ?

Hvad mener du selv, helt personligt ?

>[KLIP]

>Det är ett månadsbrev för februari på väg.

Det lyder interessant - jeg vil dog stadig gerne ha' individuelt svar
fra de enkelte bestyrelsesmedlemmer, på min henvendelse af d.d., og
gerne et svar fra formanden, der må kunne svare for de punkter
bestyrelsen evt. allerede har, eller ikke har, behandlet, på
bestyrelsens vegne.

>Nej, Erik Lange har helt fel. Det är föreningsdemokrati at work.

Hmm... er du sikker på at de to ting ikke kan eksistere sideløbende ?

Jeg mener, at de dele af bestyrelsen der er så sikre på sig selv, at
de ikke mener der kommer et mistillidsvotum, og som ikke ønsker at
stille deres mandat til rådighed for nyvalg, og som insisterer på at
bestyrelsen fungerer tilfredsstillende uden at kunne fremvise konkrete
eksempler på det påståede samarbejde, klæber til deres taburetter på
den mest farceagtige facon... men det er naturligvis bare min
personlige holdning.

Men, hvad var formålet med hele dette cirkus omkring opdatering af
vedtægterne - set i forhold til den aktuelle krise, som har affødt
diskussionen om at opdatere vedtægterne ? Der er for mig at se to
muligheder:

1).
Hvis ikke man forventer, at muligheden for at stille mistillidsvotum
benyttes af medlemmerne, så må man nødvendigvis gå ud fra, at der kun
er behov for suppleringsvalg, hvilket så kunne være afholdt for
længst, uden at ændre i vedtægterne.

2).
Hvis man på den anden side forventer, at den nye mulighed vil blive
benyttet af medlemmerne, så kunne man ligeså godt for længst ha'
stillet sine mandater til rådighed og ha' afholdt nyvalg for længst,
uden at ændre i vedtægterne.

Suma sumarum; de sidste måneders aktiviteter mht. udviddelse af
vedtægterne, har reelt intet haft at gøre med at løse den aktuelle
krise, men har kun medvirket til at flytte fokus fra den oprindelige
problemstilling, i et forsøg på at feje problemerne ind under
gulvtæppet. Den aktuelle krise kunne ha' været løst for længst, uden
at ændre i vedtægterne.

Hvis ikke det er en farce, så ved jag altså ikke hvad der er en farce
:-(

Hilsen,
Erik L.