Re: [FORENING] Herfra og videre (Was: Re: [FORENING] Planer for næste foreningsmøde)

On Sun, Mar 16, 2003 at 12:52:53 +0100, Erik Lange wrote:

.-....
> *Web-site*
>
> I efteråret var der en del snak om at SSLUG's website trængte til en
> modernisering, omstrukturering. Er det noget bestyrelsen har snakket
> om, evt. i samarbejde med web-admin gruppen ?

Hvem har sagt at der trænger til modernisering ?
Vi havde et måske studenterprojekt som vist ikke blev til noget.
Det kræver altså en del arbejde at lave ændringer, og så længe
der ikke er behov for ændringer og der er er nogen med god tid
så sker det ikke.
Til gengæld har der været andre tiltag på sslug's sider som mere
er i tråd med brugernes ønsker, f.eks. "sandkassen" og
også en tiltrængt opdatering af mailarkivsofteware.
Sandkassen er dog ikke hos sslug da tyge (alpha CPU) er lidt
ustabil for tiden og trænger til opdatering af softwaren.

> Er der lavet en handlingsplan ? (F.eks. brainstorm på listerne,
> opsummering af medlemmernes ønsker til nyt site, indhentning af
> løsningsforslag fra web-admin, rekruttering af arbejdskraft til at
> assistere web-admin med den praktiske udførsel, igangsætning af
> arbejdet). Er der en tidsplan for dette ?

Hvad er det der haster at få lavet?

> *Teknik*
>
> Hvordan går det med den tekniske del af SSLUG ?
>
> Der har fra tid til anden været snak om at lave en "SSLUG-distro" -
> med de positive erfaringer fra Tyskland og Spanien, hvor man har lavet
> lokaliserede distributioner henvendt til ikke-teknikkere, var det
> måske værd at overveje ide'en igen ?
>
> Har bestyrelsen drøftet dette og evt. overvejet at finde nogle
> koordinatorer af udviklingen af en sådan distro blandt teknikkerne på
> listerne ?

Hvad skulle fordelen være med en sådan distro?
Hvorfor har *du* så ikke foreslået noget på sslug-misc om dette
til "os" teknikere?
Der er jo "os" teknikere der må kunne debatere fordele/ulemper
og hvad det kan bruges til i forhold til eksisterende distributioner.
Så kan man jo altid spørge bestyrelsen om det er ok at kalde det
"SSLUG's" distribution.

..... osv.

Egentlig vil du hellere have en topstyret forening?
og det er jo slet ikke  i  SSLUG's ånd.
Bestyrelsen er ikke ansat og kan ikke ansætte folk eller betale
for at få lavet projekter, og kan heller ikke befale andre at
lave opgaver.
I SSLUG er det ligeså meget dem der donerer deres "tid" der bestemmer
som hvad de selv skal lave.
Hvis jeg f.eks. syntes at mhonarc trænger til en overhaling,
da  flere har fortalt at den html koden ikke validerer på den gamle
opsætning/version, så er det noget jeg beslutter at bruge en masse tid på
og få det opgraderet og tilpasset.
Ligeledes dem der afholder møder, det er noget de gør frivilligt,
ikke noget der kommer som befaling ovenfra.

Vi kan så alle hjælpe hinanden med at bidrage med de evner og den
tid vi har tilovers.

--
mvh Frank Damgaard  |