Re: [FORENING] Referat af foreningsmødet den 9/3-2003

"Henrik Christian Grove" <sslug@sslug> wrote in message

> Her er referatet fra foreningsmødet sidste søndag. De kommentarer jeg
> fik fra Hans Schou og Frank Damgaard (der blev valgt til
> justeringspersoner) er inkorporeret.
<snip>

Fint referat, men der er lidt andet, som måske nok bør kommenteres.

Det er ikke meningsfuldt at antallet af stemmer ændres under mødet.
Efter min mening bør man fastslå (og fastholde), at dørene lukkes ved mødets
start. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan sympatisere med JonB's ønske om
mere tilgængelige lokaler til almindelige hyggemøder og arrangementer, men
til et medlemsmøde, hvor hver enkelt deltager skal godkendes, dur det bare
ikke.

Ved fremtidige medlemsmøder burde man nok uddele nummererede stemmesedler
(fx. et rødt stykke papir) til de godkendte medlemmer. Personer med fuldmagt
vil naturligvis så få flere sedler. Det vil tjene som en ekstra kontrol med
det samlede antal af stemmer, og vil gøre det lettere at optælle under
diverse afstemninger. (Bemærk, at det ikke er skriftlig afstemning jeg
foreslår, blot en lap, der kan rækkes op ved en afstemning).

Jeg fandt ved det efterfølgende hyggemøde ud af, at Hans følte sig
kritiseret for at ville have det eksakte antal stemmeberettigede opgjort
midt under mødet. Jeg opfattede ikke selv en kritik af Hans under mødet, men
under alle omstændigheder var det helt klart nødvendigt at få klarhed på det
tidspunkt, hvor Hans bad om det.