Erik Lange <sslug@sslug> wrote:

> Nej, jeg har hele tiden sagt, at det eneste anstændige i denne
> situation vil være, at hele bestyrelsen stiller deres mandat til
> rådighed ved et nyvalg. Her kan de så få bekræftes deres mandat af
> medlemsmødet!
>
> Anstændighed er ikke noget man kan skrive ind i vedtægterne, og derfor
> er det en farce at lade løsningen centrere sig om at få ændret
> vedtægterne, så medlemmerne kan stille det mistillidsvotum til
> bestyrelsen, som den ikke vil indse, at den lever under.

Det forekommer mig at du ikke er helt på højde med situationen.
Medlemmerne kan altid stille  mistillid og det har de altid kunnet.
Det der har været uklart er konskvenserne af en sådan mistillid.

Det der er problemet er er at vi har et valgsystem der tilgodeser
et mindretals representation i bestyrelse.  Det medfører et problem
hvis nogen ønsker at tilkendegive mistilid til enkeltpersoner i
bestyrelesen. Et supleringsvalg  vil selvsagt så ikke give mindretalet
den representation de havde før mistilleden og afsætning af det
pågældende medlem.

Essensen af den vetagelse der har fundet sted er at mistillid
til en enkeltperson, vil medføre at hele bestyrelsen ryger på valg.
Det har ikke noget, med at feje ind under gulvtæppet at gøre
tværdigmod. Det betyder at man kan rette kritikken det
rigtig sted hen.

I øvrigt synes jeg du er ude i et lidt underligt forehavende. Du
kritikserer den sidende bestyrelse for ikke at gå af, det er fint nok
med mig. Men nu er den faktuelle situationen altså den at de ikke er
gået af.

Så kan jeg ikke forstå at du kritiserer os der har været til medlemsmøde
for at lave forberedelser  til at benytte magtmidler for at få dem
afsat. Hvad har du egentlig tænkt dig: At vi skulle sidde og trille
tommelfingre, eller gøre lige som dig: jamre over at foreningen er
blevet en farce.

Du er efter min mening ikke særlig konstruktiv, men du har da
ret til at have de meninger du har.

--
Poul-Erik Andreasen