Re: [FORENING] Optælling af fremmødte mv. Was: Referat af foreningsmødet den 9/3-2003

On Mon, 17 Mar 2003, Frank Damgaard wrote:

> Jeg ved dog ikke om vi ligefrem skal "lukke dørene" for dem
> der kommer for sent.  Hvad er normal fremgangsmåde ?
> (det er jo ikke en generalforsamling i A/S eller andet selskab)

I sverige är det så här:

Man fastställer röstlängden som ett punkt på dagordningen.

När någon kommer så tar man upp en ordningsfråga om att justera
röstlängden.

När någon går så tar man upp en ordningsfråga om att justera röstlängden.

Martin