Re: [FORENING] Referat af foreningsmødet den 9/3-2003

Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Skal det forstås således at Frank Dalgaards forslag til 4.8 blev
> vedtaget, altså:

Nej.

Det der blev vedtaget var det der på
  http://www.sslug.dk/moede/medlems/2003-03-09/
står som 'Nyt forslag på mötet':
  4.8 Misstroende
  Misstroende kan väckas mot förtroendevald. Med
  förtroendevald menas vald vid föreningsmöte. Vid fråga om misstroende
  skall personen som förslaget om misstroende riktas mot beredas
  möjlighet att inkomma med yttrande. Person äger även rätt att deltaga
  i mötet.

  Beslut om misstroende fattas med enkel majoritet av deltagande
  medlemmar.

  Misstroendeförklarad avgår med ommedelbar verkan. Supplering sker i
  vanlig ordning. Fyllnadsval får hållas på sittande möte dock ej i
  fråga om styrelsen. Om misstroende riktas mot en eller flera i
  styrelsen inkallas inom en vecka till nyval inom sex veckor i enlighet
  med reglerna i §4.6 och §7.3.

> Jeg vil egentligt foretrække at ordlyden af de vedtagne paragraffer
> fremgik af referatet. Ellers skal man kigge to steder, og læse indenad.
> Dette er ofte noget der kan ske fejl med. I lyset af niveauet af polemik
> ville jeg gerne være fri for disse ekstra muligheder for at gå fejl af
> hinanden.

Jeg vil overveje hvordan det bedst gøres.

.Henrik

--
Har hun overhovedet forstået spørgsmålene?