Foreningsens hjemsted (was: Re: [FORENING]Optælling af fremmødte mv. Was:Referat af foreningsmødet den 9/3-2003)

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Altså optælling af for, mod og stemmer ikke. Det blev anvendt omkring
> punktet vedrørende foreningens hjemsted, hvor jeg valgte ikke at stemme
> fordi jeg ikke kunne overskue konsekvenserne af det (fx. kan vi stadig låne
> lokaler i DK, kan vi opretholde sslug.dk osv.).

Reglerne for domæner er meget brede under *.dk. I Sverige er (var?)
reglerne dog meget strengere hvilket er grunden til at vi ikke har
sslug.se.

Med hensyn til lokaler så må DKUUG låne lokaler ud til hvem de ønsker
og NBI må formodentligt det samme (NBI kan være underlagt nogle
universitetsregler).

Der kan være problemer hvis man søger at føre sig frem som almen
folkeoplysende forening. Så har foreningens hjemsted en betydning for
hvilke komuner der har forpligtelser over for en. Det vil nok være
muligt at lave en lug der falder ind under den danske
folkeoplysningslov, men sslug gør det næppe af andre grunde end hjemstedsforholdet.

--
Hun kan jo svare på spørgsmål:
    http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_03/msg00001.html