Re: [FORENING] Optælling af fremmødte mv. Was: Referat af foreningsmødet den 9/3-2003

"Jon Bendtsen" <sslug@sslug> wrote in message
> On Mon, Mar 17, 2003 at 10:50:04AM +0100, E. Sjørlund wrote:

> Måske er det bare mit svenske der er for dårligt. Men jeg synes ikke
> at det lyder fint. Skal vi nu til at stemme, "ordningsfråga", om vi
> skal udvide stemmelængden? "röstlängden" ?

Min fortolkning:
"ordningsfråga" = "i henhold til forretningsordenen".
Mødets deltager oplyses af dirigenten om, at der nu er kommet eller gået x
deltagere. Dette står af gode grunde ikke på dagsordenen, men er blot en
orientering, og den kan komme midt under behandlingen af et punkt.

"röstlängden"="Det samlede antal stemmer"
Igen, det er noget dirigenten orienterer forsamlingen om. (Den kan jo ikke
løbe efter medlemmer der forlader mødet og tvinge dem tilbage i stolen.)