Re: [FORENING] Referat af f oreningsmødet den9/3-2003

On Mon, 17 Mar 2003 12:47:33 +0100
"E. Sjørlund" <sslug@sslug> wrote:

> [...]
> tænkt i en positiv ånd, men det er jo dokumenteret nu, at det kan gå helt
> galt. Med de nye vedtægter vendes situationen på hovedet, idet det da må
> forventes, at den gamle bestyrelse vil hjælpe den nyvalgte igang, men hvem
> der bestemmer hvad er klart defineret. Går overgangen galt er det efter min
> mening at foretrække, at det er den gamle bestyrelses medlemmer der skumler
> over ikke at kunne slippe af med deres gode råd, frem for at det er den nye,
> der føler sig omklamret inden den for alvor har kunnet finde sine egne ben.

Det er gode kloge ord

> [...]
> en stor del af medlemmerne utilfredse med, at de ikke bliver hørt. Det er en
> tab/tab situation. Træder bestyrelsen frivilligt tilbage for at give plads
> til et nyvalg, vil ingen tabe ansigt, og ingen vil (med rette) kunne skumle
> over den nye bestyrelses sammensætning. Det er en vind/vind sitiation, hvor
> det hele kan klares.på det kommende medlemsmøde, hvis blot bestyrelsen
> melder ud nu, og starter en åben valgkamp. Efter min opfattelse er der ikke
> tale om at den siddende bestyrelse på nogen måde taber ansigt ved at vælge

Det sidste omkring at et frivilligt nyvalgt skulle være vind/vind mens et
tvungen nyvalg skulle være tab/tab er jeg grundlæggende uenig med dig.
Når 3 medlemmer skrider på grund af et fjerde medlem, så kan man ikke
bare vaske tavlen ren, og lade som om nu er vi gode venner igen.  Det er naivt.

Jeg kan i øvrigt ikke se hvad problemet er ved at nogen i den nuværende
bestyrelse skulle tabe ansigt. Politik herunder foreningspolitik er nu engang
øretæverens holdeplads, og hvis man har forvaltet sit mandat
uhensigtsmæssigt så må man tage hvad der kommer. Jeg har jo igen
og igen påpeget at mistillid ikke er et skyldsspørgsmål.

--
Poul-Erik Andreasen