Ask Holme <sslug@sslug> wrote:

> Nogle gange er man nød til at skyde sig selv i foden.

> Ja, hvis man vil have nyvalg så skal hele bestyrelsen gå, eller stiller
> deres mandat til rådighed.

> Såvidt jeg har forstået den mistillids paragraf som er blevet 1.gangs
> vedtaget så stiller man mistillid til hele bestyrelsen, hvilket også er
> det normale - da de er valgt som en helhed bestyrelse. Hvis (og jeg
> siger hvis) sslug havde direkte valg til Formand,næstformand ville jeg
> mene man skulle kunne stille mistillid direkte til dem, men det har vi
> ikke :)

Nej det er ikke helt korrekt opfattet, du kan godt stille mistillid til et enkelt
bestyrelsesmedlem, men konsekvensen af at vedkommende bliver væltet er
at hele bestyrelsen skal på nyvalg. Og den væltede kan i øvrigt godt genopstille
selv om det måske er lidt atypisk.

Forskellen ligger  alene i hvad der kommer til udtryk. Hele pointen er at man
ikke behøver at gøre bestyrelsen kollektivt ansvarlig, hvis der rent faktisk er
tale om at det er et enkeltmedlem der har handlet ilde.

--
Poul-Erik Andreasen