Førte Anne medlemmerne bag lyset under'valgkampen'?

Da jeg bladrede lidt tilbage i arkivet stødte jeg tilfældigvis på
Annes kravsspecifikation til et bestyrelsesmedlem. Den blev skrevet
som et led i debatten op til bestyrelsesvalget i November.

Allerede den gang sagde jeg tydeligt at jeg ikke mente at jeg selv
opfyldte de krav Anne stilelde, men du kunne være sjovt at høre om
Anne selv mener at hun hidtil har opfyldt kravene.

Hele kravsspecifikationen kan findes på
<http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2002_10/msg00101.html>

Et lille udpluk:

> - Det forventes at du arbejder en hel del.

Om Anne har lavet et reelt stykke arbejde relevant for foreningens
aktuelle situation står hen i det uvisse. Selv ser jeg dog ikke Annes
fingeraftryk på mange ting.

> - Du skal være med til at udstikke tydelige rammer og turde delegere
>   opgaver også til medlemmer udenfor bestyrelsen.

Det er ikke klart om Anne har forbrudt sig mod dette. Så utydelig som
Anne er når det kommer til foreningens interne forhold kan det efter
min mening være lidt lige meget med det eksterne.

På Annes foranledning er der vidst ikke mere observatører i sslugs
bestyrelse.

> - Du skal varetage medlemmernes interesser.
>
> - Du skal have god sans for hvor medlemmerne bevæger sig hen.

Det er så her det bliver rigtig sjovt. Hvordan kan man varetage
medlemmernes interesse og udvise god sans for hvor medlemmerne er nå
man ignorerer enhver kritik og absolut ikke giver udtryk for at være i
stand til at kommentere på kritik?

Hvordan kan det være i medlemmernes interesse at vi i 2 måneder har
haft en bestyrelse der ikke har haft et repræsentativt mandat fra et
medlemsmøde?

Problemet kunne have være løst på 3 uger, men blandt andet Anne har
tilsyneladende været en blokering for dette. Hvordan kan det være i
medlemmernes interesse?

> - Du skal opmuntre gode initiativer og - på en meget diplomatisk måde
>   standse vildskud og unoder.

Ptjaaa.

> - Du skal undgå personstridigheder og gå efter sagen.

Anne har bevidst før og efter valget tilbageholdt oplysninger over for
bestyrelsen på grund af personstridigheder. At det ikke blev bragt op
under selve debatten dengang skyldes at vi ikke vidste hvor grelt det
egentligt var. Personligt anså jeg sagen som værende et noget
overstået kapitel.

Tilgengæld overholder hun det til fulde nu. Hun ignorerer simpelthen
at hun personligt er midtpunkt for problemet i sslug. Tillykke til
Anne.

Jeg stemte ikke på Anne, så ovenstående vedkommer faktisk ikke
mig. Jeg synes bare at det er værd at tænke over når vi forhåbentligt
snart skal vælge ny bestyrelse.

--
Hun kan jo svare på spørgsmål:
    http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_03/msg00001.html