Re: Spørgsmål til bestyrelsen

On Thu, 20 Mar 2003, Erik Lange wrote:

> CC: Bestyrelsen.
>
> Svar udbedes:
>
> On Wed, 19 Mar 2003 20:19:15 +0100 (MET), Martin Wahlén
> <sslug@sslug> wrote:

[KLIP]

> Jeg vil gerne bede jer om at svare på _spørgsmålet_ :
>
> Hvilke muligheder mener bestyrelsen er til stede for at løse
> ledelsesproblemerne ?

Suppleeringsvalg eller Nyvalg.

> Jeg beder her ikke om en uddybning af hvorfor I har valgt den model I
> har.  Af ovenstående virker det som om, at I slet ikke er klar over,
> at det er muligt at afholde nyvalg ved førstkommende medlemsmøde,
> såfremt alle bestyrelsesmedlemmer stiller deres mandat til rådighed.
>
> Mener I ikke dette er en (om end måske kun teoretisk) mulighed ?

Ja.

> Har I ikke drøftet denne mulighed - om end kun teoretisk ?

Ja.

> Hvad kom I frem til at den ville ha' af fordele og ulemper ?

Privat diskussion.

[KLIP]

> Hvorfor er det udemokratisk, at lade medlemsmødet bekræfte jeres
> mandater, ved at genopstille til et nyvalg, efter at ha' stillet jeres
> mandater til rådighed ?

Det är det inte, men det är inte en fråga du skall ställa till bestyrelsen
som grupp utan till var medlem i styrelsen.

> Igen - hvorfor er det mindre demokratisk, at lade medlemsmødet
> bekræfte jeres mandater, ved at genopstille til et nyvalg, efter at
> ha' stillet jeres mandater til rådighed ?

Därför att det inte är ett bestyrelsebeslut utan ett personligt beslut.

> Det er så afgjort den hurtigste metode, og så vidt jeg kan se lige så
> demokratisk som et fremprovokeret mistillidsvotum.

Ja, men det är ikke muligt att genomföra utan 100% enighet i styrelsen.
Det är ett initiativ som vi menar bör komma från de olika medlemmarna i
bestyrelsen. Det vore mycket odemokratiskt av de andra medlemmarna i
styrelsen att pröva att övertala de som inte vill lämna sina mandat.

> Derfor mener jeg ikke den af jer valgte metode, opfylder jeres egne
> kriterier: Mest demokratiske og hurtigste løsning.

Jo, det menar jag att vi har.

Martin