Re: [FORENING] Respekt for vedtægter ogbestyrelse

On Thu, 20 Mar 2003 15:04:32 +0100 (CET)
Ole Tange <sslug@sslug> wrote:

[klip]
> En del af de breve, som jeg igennem tiden har sendt på
> IT-politiklisten har Anne kommet med input til mundtligt.
> Og nogle af dem har inputtet været så stort, at brevet lige så godt
> kunne være underskrevet af Anne.

Hvilke?

[klip]
> Jeg kan derfor opfordre folk til at prøve at _tale_ med hende.

Ja det er en god ide. Jag har selv ringt og snakket med Anne nogle gange
for at pröve og löse konflikerne indenför den gamle bestyrelsen. Jag
tror faktiskt at Anne har ringt til meg og. Jag har og nogen gang ringt
og spörgt deg om et eller andet it-politisk. Men nu er en fungerende
telefonlinie ikke et vilkor for medlemskab i sslug eller arbejde i
bestyrelsen.

[klip]
> Så vidt jeg har forstået, så har det været
> under opsejling i gennem længere tid, men et flertal i den tidligere
> bestyrelse har åbenbart valgt, at medlemmerne ikke skulle informeres
> om dette løbende. Et flertal i den daværende ville have kunnet
> informeret om de problemer, de oplevede, og måske have startet en
> debat om dem på et langt tidligere tidspunkt.

Det her var en af de maerkligese divisioner med nul jag har set.
Ole, division med nul er ikke tilladt!

[klip]
> Ud fra en demokratisk betragtning er jeg enig i, at det er temmeligt
> problematisk, hvis man forlader bestyrelsen.

For meg var det temmelmigt problemetisk ud fra en demokratisk
betragtning at stanne.

[klip]
> Specielt finder jeg det usmageligt, når folk, der har valgt ikke at
> ville være i bestyrelsen (enten ved ikke at stille op eller ved selv
> at gå) prøver at diktere bestyrelsens dispositioner enten med trusler
> eller med chikane. Jeg ved ikke hvordan andre har det, men på mig
> virker de som manipulerende og som magtbegærlige - uden at de dog selv
> vil påtage sig noget ansvar.

Det mest usmaglige inslagen i den her historien er ifolge mig at du
og nogle andre försökte löse bestyrlesekrisen i sslug med DNF, at Anne
anmelde sig til bestyrelsemöde i DNF fra sin semesterort men ikke
kommunikerede med sslugs bestyrelse, og at Anne samme nat strax efter
bestyrelsemödet då de tre gik af melde ud till den lukkede swpatlisten
at sslug nu hade fåt en ny bestyrelese som skulle arbejde med itpolitik.

[klip]
> Respekter den siddende bestyrelse eller vælg en ny. At sende pile i
> ryggen på bestyrelsen mener jeg simpelthen ikke er en rimelig
> opførsel.

Du er simpelheten ikke i virkligheden Ole. Der er nogle piler i din rygg
og. De kommer ikke fra meg.

//Erik