Re: [FORENING] Respekt for vedtægter og bestyrelse

Ole Tange wrote:
On Thu, 20 Mar 2003, Kristian Vilmann wrote:

Ole Tange wrote:

On Thu, 20 Mar 2003, E. Sjørlund wrote:

Primært _grunden_ til at bestyrelsen er for lille.

"for lille"? I flg. vedtægternes §5.1 er den i hvert fald ikke _for_ lille.

[...]

Rent moralsk er den for lille.

Det er nok bare mig, der er underlig. Men hvis man mener, at vore
vedtægter giver mulighed for at have en moralsk for lille bestyrelse, ja,
så synes jeg, man skulle lave dem om.

Nu ved jeg ikke, hvorfra du har den viden om, at Anne 'af princip' har
fravalgt listerne. Min erfaring er, at Anne aldrig har været særligt
skrivende på listerne. Det vurderer jeg skyldes, at Anne ikke er specielt
gæv på et tastatur. Både du og jeg ville kunne skrive hurtigere med
fødderne end Anne kan med fingerne. Det er derfor en kraftanstrengelse
hver gang Anne skal skrive noget.

Nyttig oplysning. Men hvorfor skal der gå tre måneder før den kommer frem?

Det er selvfølgelig uheldigt, hvis det ikke er gået op for folk gennem de
år, hvor Anne har været med i SSLUG. Men det er lissom ikke nogen nyhed.

For mig er det. Og jeg har endda delt bestyrelsesliste med Anne i to år!

Men du går jo behændigt uden om de essentielle spørgsmål.

Hvorfor kommenterer du ikke denne blok:

<blok>
Men jeg en gang kunne jeg rigtig godt lige SSLUG. I dag er jeg ikke så sikker. (De opmærksomme har sikkert bemærket at jeg efterhånden kun bruger min sslug-adresse til sslug-ting. Det er ingen præmie i at gætte hvorfor.)
Og når jeg ser Anne klovne rundt i bestyrelsen - og jeg iøvrigt kke aner hvad det er hun laver med min og små 6000 andres mailadresse i ryggen, brokker jeg mig.

Og det kan godt være at Anne har problemer med at formulere sig skriftligt. Hvorfor ind i hel.... har vi så ikke fået det at vide før?

Jeg synes at et punkt på næste møde skal være "Anne svarer på http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_01/msg01061";. Mundtligt!
Og gerne også flere af de andre spørgmål der er stillet de sidste par måneder.
Husk at afsætte god tid. Også til spørgsmål.

Og det er helt sikkert at hvis dette bestyrelses-cirkus fortsætter ret meget længere gider jeg ikke slide både på familiens og min arbejdsgivers gode vilje for at holde noget så ånsvagt som en flok minimal-domæner i luften.
</blok>

Jeg kan ikke på ingen måde se at Anne kan være en værdig repræsentant for SSLUG før hun har svaret fornuftigt på de mange spørgsmål jeg og andre har stillet. Og taget de tærsk der måtte komme for det.

Og så kan man snakke om og lave vedtægtsændringer fra nu af i al evighed så tosset man vil. Det ændrer ikke på at SSLUG har et problem.

Der er adskillige mennesker uden for vores lille SSLUG-verden der følger med her. Og jeg ved at nogle af dem er bekymrede. Over hvad der sker hvis de skal lave noget sammen med SSLUG.

/kristian

--
Registered Linux user #22494 - http://counter.li.org/

50 dage, 10 timer og 7 minutter uden svar:
      http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_01/msg01061