Re: [FORENING] Respekt for vedtægter ogbestyrelse

Ole Tange <sslug@sslug> writes:

> Her er jeg meget enig. Så vidt jeg har forstået, så har det været under
> opsejling i gennem længere tid, men et flertal i den tidligere bestyrelse
> har åbenbart valgt, at medlemmerne ikke skulle informeres om dette
> løbende.

Det er min oplevelse at Anne på kort sigt vil strække sig meget langt
for at undgå kritik bortset fra at acceptere kritikken. Men efter et
stykke tid så er alt glemt.

Den tidligere bestyrelse kan måske med rette bebrejdes for at have
været for godtroende over for Annes håndtering af den kritik der
internt i bestyrelsen har været rettet mod hende.

Anne blev kritiseret på bestyrelsesmødet den 1/10 for manglende
kommunikation. I stedet for at skrive kritikken i referartet
besluttede vi at arbejde hen mod en forretningsorden der kunne stille
alle tilfredse med hensyn til kommunikationsnivoet.

Anne blev krittiseret på årsmødet (under højlydte protester fra hende
selv)

Anne blev kritiseret på bestyrelsesmødet den 8. december.  I følge
referartet udbeder jeg mig klarhed om at kritik er acceptabelt. Det er
Anne spørgsmålet er rettet imod. Hendes svar fremgår ikke, men
referartet skriver at vi (Gitte og mig (Jacob var ikke tilstede))
udtrykker *håb* om at problemerne er overstået.

Det kan godt være at den kritik der fremføres i referartet fra den
8. deccember er for tynd, men det var i høj grad besværligt at
diskutere problemerne med Nielses tilstedeværelse. (Læs referartet).

Da løftet om forbedringer ikke bliver overholdt giver Jacob, Gittte og
jeg den 20. december endeligt op. Kunne vi have gjort det pænere?
Unægteligt, derfor er vi også velvillige til at have et
bestyrelsesmøde i starten af januar. Men atter engang forsøger Anne at
tale sig uden om problemerne da vi begynder at skulle diskutere dem.

Det er fustrerende at arbejde sammen med Anne. Hun er god til at sno
sig uden om kritik og ikke god til at tage imod den. Hun kan sende et
oplæg til en udmelding og efterspørge tilføjelser og mindre en 12
timer senere skrive at det så sandelig ikke var meningen at teksten
skulle ændres.

Kunne vi have håndteret det bedre? Unægteligt. Men i vores fustration
kunne vi ikke finde på bedre måder.

Kunne Anne have undgået at skulle lægge ryg til en så langvarig
kritik? Ja, hvis hun have fulgt op på kritikken og de kommentare der
var til hendes sagsfremstilling.

Jeg er overbevist om at vi kunne have været i en langt bedre position
hvis Anne ved helt at ignorerer enhver form for kritik ikke selv havde
været med til at grave graven langt dybere.

Se bare hvor gode venner Erik Lange og jeg pludselig nærmest virkede i
januars efter et efterår hvor jeg absolut ikke var specielt glad for
Eriks handlemåde.

--
Hun kan jo svare på spørgsmål:
    http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_03/msg00001.html