Re: [FORENING] Respekt for vedtægter ogbestyrelse

On Fri, 21 Mar 2003 02:20:18 +0100 (CET)
Ole Tange <sslug@sslug> wrote:

> Det er nok mig der er dum, men jeg kan ikke forstå at et mindretal vil
> kunne overtrumfe en flertalsbeslutning ved at brokke sig højlydt.

Då skal jag forklare. IRL så er resourcer ändlige. Att forsinke
mulghederne at komme fram til själve stemmesituationen er en måde at
overtrumfe flertalets önsken lave en flertalsbeslutning.

En del fackforeninger (workers unions) laver ibland "maskningsaktioner"
hvor de som arbejder kun gör det som står i reglerna. Allt går da
meget meget langsamt. Det er altså et maktmedel at bruge reglemetet på
en måde som spilder resourcer.

Hvis det kommende medlemsmöde hade kommit yderligare en måned senere
hade en del av dem som nu vil komme og stemme i en flertalsbeslutning
ikke varit tilstaede. IRL hade andre ting til slut fått höjre prioritet.
En cost/benefit analys av ny8valg i februar, april eller juni ger
jo helt ulike resultater.

Hvis du stadig er på swpatlisten som jag forlad for en tid seden hved
du og at det er Annes strategi at vente tills alle har lungnet
ner sig. Hvis du anser at den informationen er fortrolig så er det ok
med meg, men jag kan ikke se på hvilken måde fortrolighed i den sag
skulle vare relevant i forhold till swpatlistens syfte.

Jag har selv af misstag brutit alvorligt mod fortroligheden på listen i
et spörgsmål som var meget meget vilktigt for arbejdet mot
softwarepatenter. Det var uheldigt. Jag kan kun hobes at skadan ikke var
katastrofalt stor. Jag er stadigt meget ledsen för det. Men at se Anne
kommunikere på en lukket liste samtideligt som mange medlemmer venter
på svar på spörgsmål på sslugs åbne lister... altså jag hved ikke hvad
jag skal sige om det.

Svaret på dit spörgsmål er dukumenteret på den gamle
bestyrelsens mailingliste hvor Anne enten ikke svarer på
spörgsmål indenfor en given tid eller siger at hun ikke vil
melde ud i protokoller fra bestyrelsemödena at der er
problemer i bestyrelsen. Så det er en kombination av tavsthed og at
"brokkede sig højlydt" som forklarer hvordan et mindretal vil kunne
overtrumfe et flertal.

Dette er naturligtvis kun min fortolkning. Jag kan naturligtvis ha fejl.
Det kan vare så at jag kommit i selvsväng og nu er i nogen helt
forkert virklighed, men for at få hvede så har jag försögt at:

1. kommunikere - men kommuniationen har blivit envägs så jag hved
stadig ikke om jag har fejl.

2. foreslå en slags sannhedskommission af revisorer og observatörer
eller andre (neutrale) intresserede - men jag har ikke fått stöd för
den ideen, så jag får på den vejen ikke hvede hvis jag misopfattet hele
den her ballade.

Så for meg er et ny8valg på en eller anden måde en lösning på mit
problem at jag ikke hved om det er jag som er helt ude i det blå. At det
og löser sslugs problem med en for lille bestyrelse er for meg en
win/win lösning.

//Erik